Pages

Friday, October 12, 2012

နိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘာကုိ ဆိုလုိတာလဲ?



လူသားတိုင္းအတြက္ လူရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာခဲ႔တာနဲ႔ လုိအပ္ခ်က္ေတြက အဖံုဖံု ခံစားခ်က္ေတြကစံုလုိ႔ ေလာကရဲ႕ ဘ၀ဇာတ္ခံုေပၚမွာ ပံုစံမ်ိဴးစံု ကခဲ႔ၾကရတယ္။ ဘဝဇာတ္ခံုေပၚမွာ ကေတာ႔မယ္ဆိုတာနဲ႔ အငုိအရီ အျပံဳး အဆိုအလြမ္းေတြနဲ႔ တီးလံုးနဲ႔ဇာတ္ကြက္ အလိုက္သင္႔ေအာင္ ကျပၾကရတာ ဓမၼတာပါ။ ဇာတ္တစ္ဇာတ္ျဖစ္လာဖို႔ ဇာတ္အိမ္ဆိုတာလုိအပ္တယ္။ ေလာကဇာတ္ခံုေပၚမွာ ကျပေနရတဲ႔ ဘဝဇတ္မင္းသမီး မင္းသားေတြအတြက္ နားခုိရာဆိုတာ ရွိဖုိ႔လုိတယ္။ ငွက္ကေလးေတြအတြက္ အသုိက္အျမံဳရွိေနမွ ပန္းကေလးေတြအတြက္ ဥယ်ာဥ္မွဴးရွိေနမွ သားသမီးေတြအတြက္ မိဘရွိေနမွ စသျဖင္႔ သက္ဆိုင္ရာ အရိပ္ကေလးေတာ႔ ရွိေနဖုိ႔လုိအပ္ၾကတယ္။ အဲလုိပဲ ကၽြန္မတုိ႔ ျမန္မာနိုင္ငံအတြင္းမွာ ရွိေနၾကတဲ႔ ျမန္မာလူမ်ဴိးေတြ အတြက္လည္း ေအးခ်မ္းစြာ ေနထိုင္ၾကဖို႔  ျမန္မာနိုင္ငံၾကီး လွပစြာ တည္ရွိေနဖို႔ လုိအပ္မွာအေသခ်ာပါပဲ။ နိုင္ငံလွပဖို႔ ဆိုတာက်ေတာ႔ နိုင္ငံသားတိုင္းမွာ တာဝန္ရွိေနတယ္ဆိုတာ အကုန္လံုးက လက္ခံနားလည္းျပီး လုပ္ေဆာင္ရမွာ ျဖစ္တယ္။
ဒါေလးကုိ အမည္တပ္လုိက္ရင္ေတာ႔
 နုိင္ငံေရးလုပ္ေဆာင္တယ္ေပါ႔။ နိုင္ငံေရးဆိုတဲ႔ စကားေလးရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကုိ အတြင္းက်က် နားမလည္တဲ႔သူေတြအတြက္ ဒီစကားလံုးေလးကုိ ၾကားလု္ိက္တာနဲ႔ နွာေခါင္းရႈံ႕ လွည္႔ထြက္ တတ္ၾကတယ္။ နုိင္ငံေရးဆိုတဲ႔အသံ ၾကားတာနဲ႔ ေၾကာက္ေနတတ္ၾကတယ္။ ဘာေၾကာင္႔ အဲလုိျဖစ္ခဲ႔လဲဆိုတာကုိ ကၽြန္မရဲ႕အေတြ႔အၾကံဳရ သိခဲ႔ရတယ္။
ကၽြန္မ ေလးတန္းစေရာက္တဲ႔နွစ္ေလးေပါ႔၊ အေရးအခင္းတစ္ခု ေပၚခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မ ဘာအမည္ တပ္မွန္းေတာင္မသိဘူး။ အေမက “ဒီေန ေက်ာင္းမသြားရဘူး၊ အေျခေန မေအးဘူး”တဲ႔ေလ။ ကစားမက္တဲ႔ ကၽြန္မ အေတာ္ေလး ေပ်ာ္သြားတယ္။ အင္း… မၾကာပါဘူး၊ ေသနတ္သံေတြညံလုိ႔၊ ကၽြန္မတို႔ ေျပးပုန္းရတယ္၊ ေနာက္တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေတာ႔ ရြာကုိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လာမယ္တဲ႔ေလ၊ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ေတြ႔ခဲ႔ရတယ္၊ အေမစုရဲ႕ ရဲရင္႔ပံုေလး၊ အခုထိ မ်က္လံုးထဲက မထြက္ပါဘူး၊ ေဟာေျပာေနတုန္း ကားကုိ စက္ႏိႈးထားတယ္၊ ျပီးတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းကားေပၚတက္ျပီး ျပန္ရတယ္၊ တအားဆူပူေနတဲ႔ အခ်ိန္ေၾကာင္႔လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ ကၽြန္မတို႔ရြာမွာ တန္းစီျပီး ရြာေတြပတ္ျပီး ဒုိ႔အေရး ဒုိ႔အေရး လုိ႔ေအာ္ျပီး ဆႏၵျပၾကတယ္။ ကၽြန္မကေတာ႔ ေန႔တိုင္းလုိက္တယ္၊ ဘာမွန္းေတာ႔မသိဘူး၊ လုိက္ေအာ္ေနတာဘဲ။ မၾကာပါဘူး.. အဲလုိေအာ္တဲ႔လူၾကီးေတြကုိ အကုန္လံုး လာဖမ္းတယ္၊ ေထာင္ခ်တယ္၊ အခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္မ ျပန္မေတြ႔ရေတာ႔တဲ႔သူေတြ ရွိေနေသးပါရဲဲ႕၊ အဲဒီေတာ႔ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ နိုင္ငံေရးဆိုတာ ဆႏၵျပတယ္ ျပီးရင္ ဖမ္းတယ္ အဲေလာက္ဘဲ ျမင္ေနခဲ႔တယ္၊ အေမေတြကလည္း အဲဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး မေျပာျပဘူး၊ ေတာကသူေတြေလ ေျပာရင္ဖမ္းမယ္ဆိုတာကုိ ေတြးျပီးေၾကာက္ေနတယ္၊ ကၽြန္မအေတြးထဲမွာေတာ႔ ဝဲလည္လည္ေပါ႔။
ကၽြန္မ ဆရာမေလး ျဖစ္လာခဲ႔တယ္။ ဒါေပမဲ႔ ငယ္ငယ္ကတည္းက ျမင္ခဲ႔ေၾကာက္ခဲ႔ရတဲ႔ နိုင္ငံေရးဆိုတာကုိ တကယ္မေျပာရဲခဲ႔ဘူး။ ဗဟုသုတမရွိတာရယ္ စာေပဖတ္မႈအားနည္းတာရယ္ ကေလးဘဝက စိတ္ဒဏ္ရာရခဲ႔တာရယ္ေပါ႔။ ေလ႔လာမႈလည္း မရွိခဲ႔ဘူး၊ အလုပ္ရွိတာ လုပ္မယ္ စားမယ္ အိပ္မယ္ အဲေလာက္ပဲ။ ဘာမွ နားမလည္ခဲ႔ဘူး။
အဲလုိနဲ႔ဘဲ ကၽြန္မ ထုိင္းနုိင္ငံကုိ ေရာက္လာခဲ႔တယ္၊ သူေ႒းေတြဆီ ေရာက္ေတာ႔ ကၽြန္မတို႔ကုိ ဘတ္လုပ္ေပးမယ္ဆိုျပီး လက္မွတ္ထိုးရတယ္၊ သူမ်ားေတြက အဂၤလိပ္လုိေလး ထိုးၾကတယ္၊ ကၽြန္မစိတ္က အဲဒီကေန စေတာ႔တာပါဘဲ၊ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ျမန္မာလုိ ထုိးလိုက္တယ္၊ သူေ႒းက ျပန္ၾကည္႔တယ္ ဘာလဲေပါ႔၊ တတ္တဲ႔သူနဲ႔ ဘာသာျပန္ေျပာခိုင္း လုိက္တယ္၊ ကၽြန္မနာမည္လုိ႔၊ ကၽြန္မ ျမန္မာလုိထိုးတာ သူတို႔မသိဘူးေလ၊ လုိက္တုျပီးလည္း မေရးတတ္ေတာ႔ ကၽြန္အတြက္ လံုျခံဳမယ္ေပါ႔၊ ျမန္မာဆိုတာ ရဲရဲျပခ်င္တဲ႔စိတ္က ျပင္းျပလာတယ္၊ တျပည္တရြာမွာဆိုေတာ႔ အမ်ိဳးကုိထိိရင္ နာတတ္လာတယ္၊ ျမန္မာနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေျပာရင္ ပက္ခနဲျပန္ေျပာမိတယ္၊ ဒါေတြဟာ ကၽြန္မရဲ႕နိုင္ငံေရးစိတ္ဆိုတာ မသိခဲ႔ဘူး။
ကၽြန္မ ဗန္ေကာက္ေရာက္လာခဲ႔တယ္။ သူေ႒းအေမက ျမန္မာေတြကုိ အရမ္းနွိမ္ခ်င္တယ္၊ ကၽြန္မကုိ ေမးတယ္၊ “ျမန္မာမွာ ဘုရားေတြ အမ်ားၾကီးရွိလား”တဲ႔။  ကၽြန္မဖုန္းထဲ ျမန္မာ႔ဘုရားပံုေတြ ထည္႔ျပီးျပခဲ႔တယ္။ သူနဲ႔ကၽြန္မ ဗီြဒီယိုၾကည္႔ေတာ႔ ရန္ကုန္မွာ နွိမ္႔က်တဲ႔ေနရာကုိ ရုိက္ထားကုိ ျပသတဲ႔အခန္းေလး ပါလာေတာ႔ သူကေမးတယ္။ “နင္တို႔ျမန္မာက အဲေလာက္ဆင္းရဲလား”တဲ႔။ ကၽြန္မ ျပန္ေျပာလုိက္တယ္။ “ဒီမွာက ဆင္းရဲတဲ႔ေနရာကုိ ရုိက္ထားတာေလ”လို႔။ လုိက္ခဲ့ပါလား၊ ေခၚသြားမယ္၊ ျမန္မာ ဘယ္ေလာက္လွတယ္ဆိုတာ သိေအာင္လုိ႔။ ကၽြန္မ သူတို႔ဘာသာစကားကုိ ေကာင္းေကာင္း မေျပာတတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ျမန္မာကုိ နွိမ္လာရင္ ကၽြန္မ ရေအာင္ျပန္ေျပာခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မရင္ထဲမွာ အလုိလုိ ျဖစ္ေနခဲ႔တာပါ။
တစ္ေန႔ ကၽြန္မကုိ သူေ႒းက အယုဒၶယကုိ လုိက္ပုိ႔တယ္။ ျပန္လာေတာ႔ သူေ႒းအေမက ေျပာတယ္၊ “နင္တို႔ျမန္မာေတြက ငါတုိ္႕ဆီက ေရႊေတြယူသြားျပီး နင္တို႔ဆီမွာ ဘုရားေတြျပန္တည္တာ”တဲ႕၊ ကၽြန္မ ျပန္ေျပာလုိ႔မရဘူး၊ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ႔ အဲဒီသမိုင္းကုိ အတိအက်မသိခဲ႔လုိ႔ပဲ။ ကၽြန္မရဲ႕ ဗဟုသုတညံ႔ဖ်င္းမႈက ျမန္မာေတြ အကုန္လံုးကုိ အေျပာခံလုိက္ရသလုိ ခံစားလိုက္ရတယ္။ ျပီးေတာ႔ ကၽြန္မကုိ ေမးတယ္၊ “ျမန္မာျပည္ျပန္ရင္ အလုပ္ရွိလား”တဲ႔။ ကၽြန္မေျပာလုိက္တယ္ “ျမန္မာျပည္မွာ ပညာတတ္တဲ႔သူ အသိဥာဏ္ရွိတဲ႔သူအတြက္ အလုပ္မရွားပါဘူး”လုိ႔။ “ကၽြန္မက လာျပီးလုိ႔ ဆက္ေနေနတာပါ၊ ျပန္ျပီးရင္ မလာေတာ႔ဘူး၊ ဒီလစာက ကၽြန္မအတြက္ ျမန္မာျပည္မွာ ျပန္ရွာလုိ႔ရတယ္”လုိ႔ အားက်မခံ ျပန္ေျပာခဲ႔မိတယ္။
ဒါေတြဟာ ကၽြန္မရဲ႕နိုင္ငံကုိထိလုိ႔ ကၽြန္မ မခံမရပ္နိုင္ ျပန္ေျပာခဲ႔တာပါ။ ကၽြန္မကုိ ထိုင္းေတြက ေမးတိုင္း ျမန္မာျပည္က ပုိလွတယ္ အသီးအနွံေတြလည္း ျမန္မာျပည္က ပုိေကာင္းတယ္ အဲလုိဘဲ ေျဖခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မအဲလုိနဲ႔ အလုပ္ေျပာင္းခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မကသာ သူတို႔ဘာသာစကား မတတ္ပဲ နိုင္ငံအတြက္ဆို အလုပ္ျပဳတ္မွာမေၾကာက္ ျပန္ေျပာတာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက်ေတာ႔ သူတို႔ေနထိုင္ေရး ေကာင္းဖို႔အတြက္ ျမန္မာျပည္မွာ အလုပ္မရွိဘူး ဘယ္လုိေနရတယ္ ဘယ္လုိစားရတယ္ အဲလုိေျပာေတာ႔ အကုန္လံုး အနွိမ္ခံၾကရတာပါဘဲ။ နိုင္ငံေရးဆိုတာကုိ မသိ။ ကုိယ္က်ိဳးအတြက္ ၾကည္႔ခဲ႔ၾကသူေတြေလ။ ကၽြန္မလည္း သိလုိ႔ျပန္ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မစိတ္ထဲ ျဖစ္လာတာ ျပန္ေျပာတာပါ။
ကၽြန္မ သူေ႒းအသစ္ဆီေရာက္ေတာ႔ သူေ႒းက အေမရိကားမွာ ေက်ာင္းျပီးတာ အရမး္သေဘာေကာင္းတယ္။ ကၽြန္မျမန္မာျပည္မွာ ဆရာမေလးလုပ္ခဲ႔ဖူးတာကုိ သိတာနဲ႔ ကၽြန္မကုိ ေလးစားတယ္။ သူတုိ႔နဲ႔႔ တန္းတူသေဘာထားတယ္။ ကၽြန္မကုိ ကြန္ပ်ဳတာသင္ခြင္႔ ေပးခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မ ကြန္ပ်ဳတာစကုိင္ေတာ႔ ေဖ႔ဘုတ္ကေန စာေတြေန႔တိုင္းဖတ္ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ႔ နုိင္ငံေရးအေၾကာင္းဆို ဘယ္ေတာ႔မွမဖတ္ဘူး။ စိတ္မဝင္စားခဲ႔ဘူး။
အဲလုိေနလာရင္းနဲ႔ အေမစု အခ်ဳပ္ကေန လြတ္ေျမာက္ခြင္႔ရေတာ႔ ေဖ႔ဘုတ္မွာ အေကာင္႔တိုင္းမွာ ေတြ႔ေနရေတာ႔ ဖတ္ျဖစ္လာတယ္။ တစ္ေန႔ ကၽြန္မ ေဖ႔ဘုတ္ကေန အကုိတစ္ေယာက္နဲ႔ ခင္မိတယ္။ သူ႔အေကာင္႔မွာက ျမန္မာနိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တာပဲ ေရးတယ္။ ကၽြန္မလည္း ေန႔တိုင္း၀င္ဖတ္ရင္းနဲ႔ စကားေျပာျဖစ္ခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မကုိ ေျပာတယ္။ “ညီမေလးက သူမ်ားရဲ႕အေတြးေလးနဲ႔ မတူဘူူး၊ တမူေလး ထူးတယ္၊ ညီမေလး စာေရးပါလား”တဲ႔။ ကၽြန္မလည္း တစ္သက္လံုး တစ္ခါမွ မေရးဖူးေတာ႔ အရမ္းေၾကာက္ေနခဲ႔တာ၊ ကၽြန္မကုိ အားေပးတယ္ “ရေအာင္ေရးပါ၊ ေတြးမိရာသာေရးပါ၊ ဖတ္ေပးမယ္၊ ပရိသတ္အျဖစ္ အျမဲသူရွိတယ္”တဲ႔။
ကၽြန္မကုိ မေရးေရးေအာင္ ေျပာခဲ႔အားေပးခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မလည္း စာစေရးခဲ႔တယ္၊ စာေတြကို စစ္ေပးတယ္၊ ကၽြန္မရဲ႕ဆရာက ဘေလာ႔ေလး လုပ္ေပးခဲ႔တယ္၊ ကၽြန္မစာေလးေတြ ေရးျဖစ္ခဲ႔တယ္၊ တစ္ေန႔ေတာ႔ ကၽြန္မနဲ႔ စကားေျပာရင္း ကၽြန္မက ေမးလုိက္တယ္။ “အကုိ ဘာလုပ္ေနလဲ”လုိ႔။ သူကျပန္ေျဖတယ္ “စာေရးေနတယ္ညီမေလး”တဲ႔။ ကၽြန္မကလည္း “ဘာလဲ နိုင္ငံေရးအေၾကာင္းလား”လုိ႔။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေလးနက္တဲ႔စကားတစ္ခြန္းကုိ ကၽြန္မၾကားလိုက္ရတယ္။ “ညီမေလး.. နိုင္ငံေရးဆိုတာ သိလိုလား”တဲ႔။ “ဟင္အင္း.. မသိဘူးလုိ႔။ သူကရွင္းျပတယ္. “ညီမေလး၊ အခုညီမေလး စာေရးေနတာလဲ နိုင္ငံေရးပဲေပါ႔”တဲ႔။ “ျပီးေတာ႔ ညီမေလး နာေရးအသင္းေတြဖြဲ႕ျပီး ျမန္မာေတြကုိ အကူညီေပးေနတာ၊ အဲဒါလည္း နိုင္ငံေရးပဲေလ”တဲ့။ အေတြးကုိ ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းလိုက္ျပီး ကၽြန္မအသိေတြကုိ ျပန္လည္တည္႔ေပးလိုက္သလုိ ျဖစ္လာတယ္။ ကၽြန္မ အားတက္လာတယ္။ နိုင္ငံေရးဆိုတာ နားလည္လာတယ္။ စာေတြ ပုိဖတ္ျဖစ္လာတယ္။
အဲဒီ အကုိရဲ႕ေက်းဇူးေၾကာင္႔ ကၽြန္မ “နိုင္ငံေရးဟူသည္္ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ အေရးျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားတို႔၏ အေရးဟူသည္ စား၀တ္ေနေရး က်န္းမာေရး စေသာ လူ႔အေရးမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားတို႔၏အေရးကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္သာ ႏိုင္ငံေရးအႏွစ္သာရ ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ႏိုင္ငံေရးဟူသည္ အတၱဟိတမဟုတ္၊ ပရဟိတျဖစ္သည္”ဆိုတဲ႔ စာသားေလးကုိ ဖတ္ခဲ႔ရတယ္။ ကၽြန္မ အရမ္းေပ်ာ္ခဲ႔တယ္၊ နိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္တာ ေရးရင္ ေၾကာက္ေနတတ္တဲ႔ကၽြန္မ စာေတြ ေရးရဲလာခဲ႔တယ္။
သူမ်ားကုိ ေျပာျပတတ္လာတယ္။ တစ္ေန႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားေျပာေတာ႔ ကၽြန္မက ေမးလိုက္တယ္ “ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဒီေန႔ ျပန္လာမယ္မလား”လုိ႔။ သူက ျပန္ေျပာတယ္.. “စိတ္မ၀င္စားဘူး၊ ဘယ္မင္းတက္တက္ ကုိယ္လုပ္မွ ကုိယ္စားရမွာ”တဲ႔ေလ။ ကၽြန္မလည္း အရင္ကလိုဆိုရင္ေတာ႔ “အင္း.. ဟုတ္တယ္ေနာ္”လုိ႔ ေျပာျဖစ္မွာပါ။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္မက နိုင္ငံေရးဆိုတာကုိ နည္းနည္းပါးပါး နားလည္ေနျပီဆိုေတာ႔ ေအးေအးေလး ျပန္ေျပာျပလုိက္ပါတယ္ “မွန္ေတာ႔မွန္တယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ျမန္မာနိုင္ငံဆိုတာ မရွိခဲ႔ရင္ မထိန္းသိမ္းခဲ႔ရင္ သူမ်ားလက္ေအာက္ေရာက္ခဲ႔ရင္ ကုိယ္လုပ္မွ ကုိယ္စားရမွာဆိုတဲ႔ စီးပြားေရးေတြက လုပ္လုိ႔ရေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူး၊ နိုင္ငံံရွိေနမွ ေနထိုင္စားေသာက္လုိ႔ရမွာပါ၊ လူတိုင္းက ညီညြတ္မွ ရမွာေလ”လုိ႔။ အဲလုိ ေျပာျပေတာ႔ “အင္း ဟုတ္တယ္ေနာ္”တဲ႔။ ကၽြန္မရဲ႕ ေလ႔လာမႈက လူတစ္ေယာက္ကုိ အသိေပး ေျပာျပနုိင္ခဲ႔တယ္ေလ။
တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ သူေတြရဲ႕ အေတြးေတြထဲမွာ နိုင္ငံေရးဆိုတာ ကုိယ္နဲ႔ မဆိုင္ဘူး ထင္တာလည္း ရွိတယ္၊ ကၽြန္မလုိ နိုင္ငံေရးဆိုတာ ဆႏၵျပ ေအာ္ဟစ္ျခင္းလုိ႔သာ ထင္တာလည္းရွိတယ္။ ကုိယ္လုပ္ေနတာဟာ နိုင္ငံေရးလုိ႔ မသိတာေတြလည္း ရွိခဲ႔တယ္။ တိုင္းတပါးမွာ မ်က္နွာမငယ္ဖို႔ဆိုရင္ နိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တာ ပုိျပီးသိထားဖို႔ လုိအပ္တယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ လက္ရွိ အျမင္အရေပါ႔။ ကၽြန္မ တစ္ေန႔ စာထိုင္ဖတ္ေနတယ္။ သူေ႒းမနဲ႔ သူေ႒းမရဲ႕သမီးေလးက ျငင္းေနၾကတယ္။ “ျမန္မာနိုင္ငံရဲ႕ျမိဳ႕ေတာ္က ဘာလဲ”တဲ႔။ အေမက ေမးလုိက္တယ္။ သမီးက ျပန္ေျဖတယ္ “ေနျပည္ေတာ္”တဲ႔။ အေမက “ရန္ကုန္မဟုတ္လား သမီး”တဲ႔။ ျငင္းရင္းနဲ႔ ကၽြန္မကုိ လာေမးတယ္။ ကၽြန္မကလဲ တကယ္မသိဘူး။ ဘယ္တုန္းကမွ မဖတ္ထားတာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္မဆရာတစ္ေယာက္ ေျပာထားတာ သတိရလိုက္မိတယ္။ “ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေမးလာခဲ႔ရင္ မေျဖနိုင္တာထက္ ေျဖလုိက္တာက ပုိေကာင္းတယ္”တဲ့။ မွားခ်င္မွား မွန္ခ်င္မွန္ေပါ႔ ကၽြန္မ ရဲရဲေလးပဲ ေျဖလိုက္တယ္။ “ေနျပည္ေတာ္”လုိ႔။ ဒါနဲ႔ သူေ႒းမက ဝင္လာတယ္။ “ရန္ကုန္မဟုတ္လား”တဲ႔။ ကၽြန္မက “အစက ရန္ကုန္၊ အခု ေနျပည္ေတာ္”လုိ႔၊ အဲလုိေျဖလိုက္တယ္။ ျပီးမွ ကၽြန္မ အရမ္းေၾကာက္လာတယ္။ ငါေျဖလိုက္တာ မွားျပီလားေပါ႔။ မွားခဲ႔ရင္ေတာ႔ ျမန္မာျပည္မွာ ဆရာမလုပ္ခဲ႔ဖူးတဲ႔သူတစ္ေယာက္ အဲေလာက္ေတာင္ ညံ႔လားဆိုျပီး အကုန္လံုး အနွိမ္ခံရေတာ႔မွာဘဲဆိုျပီး ေနလုိ႔မရေအာင္ စိတ္ေတြဗေလာင္ဆူေနေရာ။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္မလည္း ကၽြန္မဆရာကုိ ခ်က္ခ်င္း အင္တာနက္ကေန လွမ္းေမးေတာ႔ ကၽြန္မေျဖတာ မွန္ေနခဲ႔တယ္။ ဒါမွ ကၽြန္မ သက္ျပင္းခ်နိုင္ခဲ႔တယ္။
အဲလုိျဖစ္တာ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ႔ ကၽြန္မ နိုင္ငံေရးဆိုတာ ကုိယ္နဲ႔မဆိုင္သလုိ စိတ္မဝင္စားခ႔ဲလ႔ုိဆိုတာ ပုိသိလာရတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္မ စိတ္ကူးေလးရလာခဲ႔တယ္။ နိုင္ငံေရးဆိုတာကုိ ကၽြန္မလုိ မသိတဲ႔သူအတြက္ ဒီစာစုေလးကုိ ဖတ္မိခဲ႔ရင္ ကၽြန္မလုိ ကြဲျပားျပီး သိလာေအာင္ “နိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘာကုိဆိုလုိတာလဲ”ဆုိတာ သိေအာင္ေရးခ်လုိက္မိတယ္။
အခုခ်ိန္ထိ “နိုင္ငံေရးဆိုတာ ဆႏၵျပတယ္ ဖမ္းတယ္ ေထာင္ခ်တယ္ စစ္ပြဲေတြျဖစ္ေအာင္ လုပ္တယ္”လုိ႔ ထင္ေနၾကတဲ႔သူေတြ အမ်ားၾကီးပါ။ သိတဲ႔သူေတြကေန နိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘာကုိဆုိလုိတယ္ဆိုတာေလးကုိ လက္ဆင္႔ကမ္း ေျပာျပၾကမယ္ဆိုရင္  ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ျမန္မာနိုင္ငံက ေရွ႕ဆက္ လွပလာမယ္လုိ႔ ကၽြန္မယံုၾကည္မိလာတယ္။ လူတိုင္းဟာ ကုိယ္ကိ်ဴးအတြက္ပဲၾကည္႔ျပီး မိမိစီးပြားေရးကုိပဲ ေဇာက္ခ်လုပ္ကုိင္ေနမယ္၊ “ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ျပီးေရာ”ဆိုတဲ႔ စိတ္ထားေနမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံက နိုင္ငံသားေတြဟာ ထုိင္းနိုင္ငံ မဟာခ်ိဳင္ျမိဳ႕မွာ ေဟာေျပာခဲ႔တဲ႔ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ ေျပာခဲ႔သလုိ “သယံဇာတသာမက လူေတြပါ သူမ်ားနိုင္ငံဆိီ သယံဇာတအျဖစ္ ပါသြားၾကမွာပါ”။ ဒါေၾကာင္႔ မိသားစုအေရး ေက်းရြာအေရး ျမိဳ႔အေရး တိုင္းျပည္အေရးေတြကုိ နားလည္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျပီး စာေပနဲ႔ အလွမ္းမေဝးေအာင္ ကၽြန္မတို႔ ၾကိဳးစားသင္႔ပါတယ္။
ကၽြန္မထက္ အသိဥာဏ္အမ်ားၾကီးရွိတဲ႔သူေတြ လုပ္ပုိင္ခြင္႔ရွိတဲ႔သူေတြကလည္း နားမလည္ေသးတဲ႔ ျပည္သူေတြ နားလည္လာေအာင္ စာေပေတြနဲ႔ နီးစပ္လာေအာင္ အားတက္သေရာ လုပ္ေဆာင္ကူညီေပးသင္႔တယ္လုိ႔ ကၽြန္မျမင္မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္မဖတ္မိခဲ့တဲ႔ ရင္ထဲစြဲေနတဲ့ စာသားေလးေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကိုကေတာ့ “ႏိုင္ငံေရးဟူသည္ ႏိုင္ငံ၏ ေ၀ယ်ာ၀စၥေဆာင္ရြက္မႈသာ ျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရးအလုပ္ဟူသည္လည္း ႏိုင္ငံ၏ ေ၀ယ်ာ၀စၥအလုပ္သာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားဟူသည္ ႏိုင္ငံ၏ ေ၀ယ်ာ၀စၥကို ရိုးရိုးသားသား စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းႏွင့္ ေဆာင္ရြက္မွသာ ႏိုင္ငံေတာ္က အမွန္တကယ္လိုအပ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားျဖစ္သည္။” ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္အဖို႔ ဘာအေရး အႀကီးဆံုး ျဖစ္ပါသနည္း-ဟု သံုးသပ္ေသာအခါ မိမိႏိုင္ငံသားတို႔၏အေရးသည္ အႀကီးဆံုးျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားတိုင္း ထိုသေဘာတရားကို ေလးစားလိုက္နာရမည္။ ႏိုင္ငံေရးစစ္စစ္မွန္မွန္ကား စား၀တ္ေနေရးစေသာ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ အေရးသာ ျဖစ္၏။ သခင္ဘေသာင္းကမူ ႏိုင္ငံေရးသည္ သူမ်ား၏အေရးမဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားတို႔၏ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာပင္ ျဖစ္သည္-ဟု ဆိုခဲ့ေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ စား၀တ္ေနေရး ေနရာအေဆာက္အဦးရွိေရး ပညာရရွိေရး က်န္းမာမႈရရွိေရး အညည္းေျပမႈရရွိေရး စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာရရွိေရး စသည္တို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ အေရးသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံသားမွန္လ်င္ ႏိုင္ငံ့အေရးကို စိတ္၀င္စားၾကရမည္။ ႏိုင္ငံအေရးကို ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္။ ႏိုင္ငံသားအားလံုး ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈရွိေသာ ႏိုင္ငံေရးသည္သာ စစ္မွန္ေသာႏိုင္ငံေရးျဖစ္ပါတယ္ဆိုတဲ႔အေၾကာင္း ကြ်န္မဥာဏ္မွီသမွ် ျပန္လည္တင္ျပ ေရးသားလုိက္ပါတယ္ရွင္။ ျမန္မာနိုင္ငံသားေတြ အကုန္လံုး နိုင္ငံေရးဆိုတာကုိ နားလည္ျပီး ဘာသာ သာသနာနဲ႔ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိုးကုိ ကာကြယ္နိုင္ၾကပါေစလုိ႔ဆႏၵျပဳရင္း ..
                                                                                          လရိပ္ေလး

No comments:

Post a Comment