Pages

Wednesday, October 10, 2012

ေခတ္ ႏွင့္ ျမန္မာ


“ေခတ္”ဆိုတဲ႔ စကားလံုေလးရဲ႕ နက္နဲတဲ႔ အဓိပၸာယ္ ရသအျဖစ္အပ်က္ ဆိုလုိရင္းကုိ အနွစ္က်က် ကၽြန္မ မသိခဲ႔တာ အမွန္ပါ။ ဒါေပမဲ႔ ေခတ္မွီတယ္ ေခတ္ေနာက္က်တယ္ ေခတ္လြန္တယ္ ေခတ္ေရွ႕ေျပးတယ္ ေခတ္နဲ႔အျပိဳင္-ဆိုတဲ႔ စကားသံေလးေတြ စာသားေလးေတြက ၾကားေနရ ဖတ္ေနရတာပါပဲ။ ကၽြန္မ ဆယ္႔နွစ္နွစ္ အရြယ္ကေလးကစျပီး ေခတ္ဆုိတဲ႔ စကားေလးကုိ စိတ္ဝင္စားမိတယ္။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆုိေတာ႔ ကၽြန္မရဲ႕အေမ ေျပာတဲ႔စကားကေန စေျပာရမွာပါပဲ။ ကၽြန္မရဲ႕အေမက အရမ္းရိုးသားတယ္။ ဆံပင္ဆို တင္ပါးအထိ ရွည္တယ္။ ေခါင္းေလွ်ာ္ၿပီးလည္း ဆံပင္ကုိ ျဖန္႔ထားရင္ ခဏေလးပဲ၊ ေအာက္နားေလးက ထံုးထားတတ္တယ္။ 
ကၽြန္မက “အေမ.. ဘာလုိ႔ အဲလုိ ထံုးထားတာလဲ”လုိ႔ ေမးေတာ႔ 
အေမက “သမီးတို႔ အဖြားေတြက ဆံုးမခဲ႔တယ္၊ လူေသတဲ႔အခ်ိန္မွ ဆံပင္ကုိ ျဖန္႔ခ်တဲ႔ ဓေလ႔ရွိတယ္ေပါ႔၊ အဲလုိ မျဖန္႔ထားရဘူး”လုိ႔ ျပန္ေျပာခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မက “ဒါဆုိ အခုေကာင္မေလးေတြ အကုန္လံုးနီးပါး ဆံပင္ေလးေတြ ျဖန္႔ထားတယ္ေလ အေမ”လုိ႔ ေျပာေတာ႔ “အဲဒါက ေခတ္ေပါ႔ သမီးရယ္၊ လူေတြက ေခတ္-ဆုိတဲ႔ စကားေလးကုိ အလြယ္တကူသံုးျပီး လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္တတ္တယ္၊ လွခ်င္လုိ႔ေပါ႔”တဲ႔။ အေမက ဆက္ေျပာတယ္.. “သမီး.. ဘယ္ေနရာ ေရာက္ေရာက္၊ အမ်ိဴးကုိ မေမ႔နဲ႔၊ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းေၾကာင္႔ ကုိယ္႔ရဲ႕အလွတရားကုိ မပ်က္ေစနဲ႔၊ သမီးနားလည္လာမွာပါ၊ ေခတ္-ဆိုတာနဲ႔ အလွဆိုတာ ဘယ္လုိကြဲျပားမႈ ရွိသလဲ၊ ေခတ္ၾကာင္႔ အလွပ်က္မွာလား? အလွေၾကာင္႔ ေခတ္ပ်က္မွာလား? သမီးေစာင္႔ၾကည္႔ေနေပါ႔၊ တေန႔က်ရင္ ေခတ္မမွီတဲ႔ အေမ႔စကားက သမီးဘဝ အလွအတြက္ အေထာက္အကူ ေပးမွာပါ”တဲ႔။
ကၽြန္မ တကယ္ မွတ္မိေနခဲ႔ပါတယ္။ ကၽြန္မ ဆယ္တန္းေရာက္ေတာ႔ ျမိဳ႕ေပၚမွာ ေက်ာင္းတက္ရတယ္။ ကၽြန္မ ဘယ္ေတာ႔မွ အလွမျပင္ခဲ႔ဘူး။ စာပဲ ၾကိဳးစားခဲ႔တယ္။ ေခတ္ကေတာ႔ နည္းနည္းေလး ေျပာင္းစျပဳလာျပီေလ။ ေကာင္မေလးေတြ ညဝတ္အိပ္တဲ႔ ဂါဝန္ေလးေတြနဲ႔ အိပ္ၾကတယ္။ ကၽြန္မကေတာ႔ ထမီေလးနဲ႔ေပါ႔။ ကၽြန္မက မဝတ္ရဲဘူး၊ အေမဆူမွာ ေၾကာက္တာရယ္ ရွက္တာရယ္ေၾကာင့္ေပါ႔။ အေမလာေတာ႔ ကၽြန္မကေမးတယ္.. “အေမ.. ဘာလုိ႔ ညဘက္ကုိ အဲလုိ ဝတ္အိပ္တာလဲ အေမ”လုိ႔၊ အေမက ေျပာတယ္.. “ေခတ္ေလ၊ ဗြီဒီယုိေတြၾကည္႔ နိုင္ငံျခားကုိ အတုခိုးျပီး လိုက္ဝတ္တာ၊ အေမတို႔ အျမင္နဲ႔ဆို ေျပာရတာ မေကာင္းဘူးသမီး၊ မဝတ္နဲ႔ေနာ္”တဲ႔။ ကၽြန္မလည္း ခုခ်ိန္ထိ ညဘက္ဆို ဘယ္ေတာ႔မွ ဂါဝန္ေလးနဲ႔ မအိပ္ျဖစ္ခဲ႔ဘူး။
ကၽြန္မ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက အေတြးထဲမွာ ေခတ္-ဆုိတဲ႔ စကားလံုးေလးကုိ အျမဲသတိထား ေနမိတယ္။ ဘာေတြျဖစ္လာမလဲ ဘယ္လိုျဖစ္လာနိုင္လဲေပါ႔၊ ဒီလုိေနရင္း ကၽြန္မ ဆရာမေလး ျဖစ္လာခဲ႔တယ္။ အေမ႔ရဲ႕ သြန္သင္မႈေအာက္က ဆရာမ ျဖစ္လာခဲ႔ေတာ႔ ဆန္းျပားတာဆို ဘာမွမဝတ္ရဲခဲ႔ဘူး။ ထမိန္ဆို ေျခဖ်ားဖံုး အက်္ီဆို ရင္စိနဲ႔ေပါ႔ လွတာ မလွတာမသိ၊ သင္႔တာေလးဘဲ ဝတ္ျပီးေနလာခဲ႔တယ္၊ ကၽြန္မ ရန္ကုန္သင္တန္း သြားစရာက ေပၚလာပါေရာ။ ဘာမွ မျပင္တတ္တဲ႔ကၽြန္မ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ႔ ထမိန္ကေနလြဲျပီး ဘာမွမပါဘူး၊ သနပ္ခါးပါး ကြက္ၾကားေလးနဲ႔ေလ၊ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာေတာ႔ လွေနတယ္ေပါ႔၊ သင္တန္းနားေတာ႔ ယုဇနပလာဇာတဲ႔ေလ၊ ကၽြန္မကုိ ေခၚသြားတယ္၊ အဲဒီေန႔ေလးကုိ ကၽြန္မအမွတ္ရေနတုန္း၊ သူငယ္ခ်င္းေတြ အကုန္လံုးက သံုးျခမ္းစပ္ ထမိန္ေလးေတြ စကတ္ေလးေတြ ဝတ္ျပီးသြားတာေလ၊ ကၽြန္မကေတာ႔ ရုိးရုိးထမိန္ေလးနဲ႔ေလ။
ဟုိလည္းေရာက္ေတာ႔ ပြဲကစေရာ၊ ပလာဇာၾကီး တစ္ခုလံုး မွန္ေတြဘဲ တပ္ထားတာေလ၊ ကၽြန္မ ၾကည္႔လုိက္ေတာ႔ ကၽြန္မကုိ္ယ္ကၽြန္မ ျပန္ျမင္ေနရတယ္၊ အဲဒီကုိ လာတဲ႔သူေတြက ကၽြန္မသြားတဲ႔ေန႔မွာပဲ တုိက္ဆိုင္တာလား၊ ကၽြန္္မက မျမင္တာလား မေျပာတတ္ဘူး၊ အကုန္လံုးက ကၽြန္မလုိ ထမိန္နဲ႔ မေတြ႔ရဘူး၊ သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း လိုက္ၾကည္႔လုိက္ ဝယ္လိုက္မျပီးေတာ႔ဘူး၊ ကၽြန္မေလ လုိက္သာလုိက္ေနရတာ စိတ္ထဲမွာ သူတို႔ေတြၾကားမွာ လုိက္ေနရတာ ေတာသူမေလးစတိုင္နဲ႔ ျဖစ္ေနေတာ႔ သိမ္ငယ္ေနမိတယ္၊ အဲလုိမွန္းသိရင္ မလုိက္လာပါဘူးလုိ႔ ေတြးေနမိတယ္။ ကုိယ္႔ရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈ ကိုယ္႔ရဲ႕ကုိယ္ပုိင္ဟန္ကုိ အေလးမထား သူမ်ားစတိုင္ သူမ်ားဟန္ကုိ အထင္ၾကီးျပီး ကုိယ္႔ကို္ယ္ သိမ္ငယ္ေနခဲ႔တာေလ။ ၾကာလာေတာ႔ ကၽြန္မ မေနနိုင္ေတာ႔ဘူး။
“နင္တို႔မျပန္လဲ.. ငါျပန္မယ္ဟာ၊ ဒီမွာ ဆက္မေနခ်င္ေတာ႔ဘူး”လုိ႔၊ သူငယ္ခ်င္းေတြက “ဘာျဖစ္လဲ”လို႔ ျပာျပာသလဲေမးေတာ႔ “ငါ႔မွာက ထမိန္ၾကီးနဲ႔၊ နင္တို႔နဲ႔ မတူဘူးေလ၊ ေတာက်တဲ႔ ပံုၾကီးနဲ႔ ရွက္လာျပီဟာ”လုိ႔ ေျပာလုိက္ေတာ႔ သူတို႔က ကၽြန္မကုိ ၾကည္႔ျပီး “အင္းေနာ္”တဲ႔၊ အားမေပးဘူး ဝိုင္းဟားလုိက္ေသး။ အဲလုိနဲ႔ ျပန္လာခဲ႔တာ အခုထိ မေမ႔နိုင္ဘူး။ ကၽြန္မ ေနာက္တခါ ရန္ကုန္ဆိုတာကုိ သြားခ႔ဲရင္ ေခတ္မွီေအာင္ ဝတ္သြားမယ္ေပါ႔၊ အဲလုိေလး ေတြးထားတယ္။ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ ေခတ္မွီတယ္ဆိုတာ အ၀တ္အစားေတြ လွေအာင္ သူမ်ားနဲ႔အတူ လုိက္တုျပီး ဝတ္တာလုိ႔ ထင္ေနမိတယ္။
ထိုင္းကုိ ကၽြန္မ ထြက္လာခဲ႔တယ္၊ ထိုင္းေရာက္ေတာ႔ တရားဝင္ ေနထိုင္ခြင္႔မရခင္ ကၽြန္မ အျပင္မထြက္ရဲဘူး၊ အျပင္ထြက္ခဲ႔ရင္ ထုိင္းေကာင္မေလးေတြ ဝတ္သလုိေလး ျပင္ျပီးသြားရတယ္ေလ၊ တခ်ိဴ႕ေတြဆို ထုိင္းမေလးေတြလုိ႔ ထင္ရေအာင္ကုိ ျပင္ထားတာ၊ အဲလုိ မေနရင္ မျပင္ရင္ ေခတ္မမွီဘူး အေျပာခံရျပန္ျပီ၊ ကၽြန္မလည္း နဂိုကမွ “ေခတ္မမွီဘူး” အေျပာခံရမွာ ေၾကာက္ေနေတာ႔ ဂါဝန္ေလးေတြ စကတ္ေလးေတြ ဝတ္ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္မ တခါမွ မလ႔ံုတလံုေတာ႔ မဝတ္ခဲ႔ပါဘူး။
တရားဝင္ေနထုိင္ခြင္႔ ပါ႔စ္ပုိ႔ေတြ ရလာေတာ႔ ကၽြန္မတို႔ျမန္မာေတြ ထမိန္ေလးေတြ ဝတ္ခြင္႔ေတာ႔ ရလာပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ အေဝးၾကီး သြားလုိ႔မရဘူး။ အနီးအနား အလွဴေလာက္ဘဲ ရတယ္။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ႔ ထိုင္းရဲတစ္ခ်ိဳ႕က ျမန္မာဆို မရရေအာင္ ျပႆနာရွာ ညစ္တတ္တာ ဆိုေတာ႔ ရွက္တတ္တဲ႔သူေတြအတြက္ ေရွာင္ရွားရင္း သင္႔ရာေလးပဲ ဝတ္ၾကရတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ မိန္းကေလးေတြက်ေတာ႔လည္း ေနရာအေျပာင္းလဲရယ္ ေခတ္-ဆိုတဲ႔ စကားေလးကုိ အခြင္႔ေရးယူျပီး ဝတ္လုိက္ၾကာတာေတာ႔ တကယ္႔အပ်ံစားေတြပါ။ ကၽြန္မလည္း အသက္ေလးလည္းရလာ လူေတြအမ်ားၾကီးနဲ႔ ေပါင္းသင္းမိတ္ေဆြ ျဖစ္ခဲ႔တာေၾကာင္႔ နည္းနည္း နားလည္သလုိ ရွိလာခဲ႔တယ္။ “ေခတ္နဲ႔ ကုိယ္႔ရဲ႕အလွကုိ အ၀တ္အစား မလံု႔တလံုနဲ႔ လွစ္ဟ အလွျပတာနဲ႔ ကြဲျပားတယ္”လို႔ ကၽြန္မ ထင္လာခဲ႔တယ္။
အတတ္ႏိုင္ဆံုး အယဥ္္ေက်းဆံုးေလး ျဖစ္ေအာင္ ဝတ္စားဆင္ယဥ္ျပီး ေနလာခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မ ျမန္မာဆန္ဆန္ေလးေတြ ဆင္တ႔ဲအခ်ိန္တိုင္း ကၽြန္မကုိ လွတယ္လုိ႔ အျမဲအေျပာခံရတယ္။ ဆန္းျပားတဲ႔ အဝတ္စားေတြနဲ႔ သြားတဲ႔အခ်ိန္က ဘယ္သူမွ ကၽြန္မကုိ လွတယ္မေျပာခဲ႔ဘူး။ အဲလုိအခ်ိန္ေတြမွာ ကၽြန္မ အလွတရားဆိုဘာလဲ?ဆိုတာ ပုိသိလာခဲ႔တယ္။ အေမ႔စကားကုိ ပုိသတိရလာမိတယ္။ ျမန္မာမိန္းကေလးပီသေအာင္ ေနမယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လုိက္တယ္။ မိန္းကေလးေတြ အမ်ားစုက အလွျပင္တယ္ဆိုတာ ေယာက်ာ္းေလးေတြ ကုိယ္႔ကို စိတ္ဝင္စားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းတစ္မ်ိဳးလုိ႔ ကၽြန္မ ယူဆတယ္။ ကၽြန္မကုိယ္တိုင္လည္း အဲလုိေလး ခံစားခဲ႔ဖူးတာပါ။ အလွျပင္ျပီး ထြက္သြားရင္ ေယာက္်ားေလးေတြ ၾကည္႔ရင္ သေဘာက် ေနတတ္တာေလ။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္မအခုေယာက္်ားေလး သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေပါင္းတယ္။ လူၾကီးေတြနဲ႔လည္း ေပါင္းတယ္။
ေယာက်ာ္းေလး အကုန္လံုးနီးပါးက သူတို႔သာ ၾကိဳက္သလုိ ျပင္ဆင္ခ်င္ ျပင္ဆင္လိမ္႔မယ္၊ မိန္းကေလးေတြကုိက်ေတာ႔ ရုိးရုိးေလး လွတာေလး ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔တာေလးကုိပဲ သေဘာက်ေလ႔ရွိတယ္၊ မိန္းကေလးေတြ အဝတ္အစားေတြ မလံု႔တလံု ေခတ္ေရွ႕ေျပး အဆင္အျပင္ေတြက ကုိယ္႔ကုိယ္ကုိ အထင္ေသးခံဖို႔ ပုရိသ ေယာက်ာ္းေတြရဲ႕ မ်က္လံုးကုိ အစာေကၽြးဖို႔ေလာက္ပဲ အသံုးဝင္တာလုိ႔ ကၽြန္မ နားလည္လာခဲ႔တယ္။ စစ္မွန္တဲ႔ အလွတရားဆိုတာ လူတကာရဲ႕ မူဟန္ကုိ အတုယူျပီး ကုိယ္႔ယဥ္ေက်းမႈကုိ အထင္ေသး အဝတ္အစားေတြလွစ္ျပ ခႏၶာကုိယ္ အလွျပတာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ တကယ္ သိျမင္လာခဲ႔တယ္။
အေမစု နိုင္ငံတကာကုိ သြားတာ ထိုင္းကုိလာတာ ျမန္မာ အဝတ္အစားေတြနဲ႔ပါ။ ကၽြန္မ ပုိျပီး အားတက္လာခဲ႔တယ္။ ျမန္မာဆိုတာ ဂုဏ္ယူစရာေကာင္းတဲ႔ လူမ်ိဳးဆိုတာ ပုိျပီး ျမင္လာခဲ႔တယ္။ ထိုင္းမွာေနျပီး “ျမန္မာနဲ႔ တူတယ္”လို႔ေျပာရင္ အစက ရွက္သလုိ ခံစားရတယ္။ အခုေတာ႔ “ျမန္မာနဲ႔ တူတယ္”လို႔ ေျပာရင္ ဂုဏ္ယူေနမိတယ္။ ျမန္မာေတြက အဲလုိေလး ေနတယ္ဆိုတာကုိ အေမစုနဲ႔ နႈိင္းယွဥ္ဂုဏ္ယူ ေျပာျပ ျဖစ္ေသးတယ္။ ကၽြန္မကုိ အေမက ငယ္ငယ္ကတည္းက ျမန္မာဆန္ဆန္ ေနတတ္ေအာင္ ဆံုးမခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ တခါတေလမွာ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထားရ ေျပာင္းလဲခဲ႔ရတာ ရွိတယ္၊ အေပါင္းသင္း မွားတာေၾကာင္႔ ရွိမယ္၊ ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ခဲ႔ရတယ္ ဆ္ိုေပမဲ႔ ကုိယ္တိုင္က အသိတရားရွိျပီး လက္ခံတတ္ဖို႔ လုိတယ္။
ကၽြန္မ အင္တာနက္ေပၚမွာ စာေလးတစ္ေၾကာင္း ဖတ္မိလိုက္ပါတယ္။ “မိန္းကေလးေတြ အဝတ္အစား လွစ္ဟအလွျပတာ သရုပ္ပ်က္ေနတာေတြေၾကာင္႔ အေမေတြကုိသာ ဖိေထာင္းခ်င္ပါေတာ႔တယ္”လုိ႔ ေဒါမနႆ စကားေလးက ကၽြန္မအေမလုိ ဆံုးမတဲ႔အေမအတြက္ေတာ႔ နာခ်င္စရာ ျဖစ္ေနသလုိေလးပါ။ တကယ္လုိအပ္ေနတာက အေမေတြသက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေခတ္ဆိုတဲ႔ ေရစီးေၾကာင္းမွာ နစ္ေမ်ာေနတဲ႔ လုပ္ပုိင္ခြင္႔ တားဆီးပုိင္ခြင္႔ ရွိသူေတြ စည္းဆိုတဲ႔ အရာကုိ မထိန္းသိမ္းပဲ ကုိယ္က်ိဳးအတြက္ပဲ လုပ္ေနတဲ႔သူေတြ ေငြရဖို႔တစ္ခုအတြက္ အနုပညာကုိ ဗန္းျပ  ယဥ္ေက်းမႈကုိ အလြဲသံုးစား လုပ္ေနသူေတြ ေရွ႕ကေန ဦးေဆာင္လမ္းျပခြင္႔ ရပါရဲ႕နဲ႔ လမ္းမျပတတ္တဲ႔သူေတြ နိုင္ငံတကာကုိသာ အထင္ၾကီးျပီး ကုိယ္႔တိုင္းျပည္အတြက္ ယဥ္ေက်းမႈကုိ အေလးမထားတဲ႔ သူေတြကသာ အရင္တာဝန္ရွိတာပါ။
အေမဆိုတာ အိမ္မွာေလာက္ဘဲ ဆံုးမလုိ႔ရတာပါ။ လမ္းေပၚေရာက္လုိ႔  သူငယ္ခ်င္းေတြၾကား အလုပ္ထဲေရာက္လုိ႔ အလုပ္ခြင္ၾကားမွာ လုိအပ္လာရင္ ျပင္သင္႔ရင္ ျပင္လုိက္ၾကရတာပဲ။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ထမိန္နဲ႔ အလုပ္မလုပ္ရတဲ႔ ေနရာေတြရွိေနခဲ႔တယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေတာင္ ျမန္မာျဖစ္ျပီး ထမိန္နဲ႔ အလုပ္မလုပ္ရတဲ႔ ေနရာဆိုတာ ရွိေနခဲ႔ရင္ တျခားနိုင္ငံမွာဆိုေတာ႔ မေျပာပေလာက္ေတာ႔ဘူးေလ။ ကၽြန္မတို႔ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ စည္းကမ္းဆိုတာ ရွိေနခဲ႔လုိ႔ အကုန္လံုုး တန္းတူ ဝတ္ဆင္ျဖစ္ၾကတယ္။ အဲလုိပဲ ေနရာတိုင္းမွာ လုပ္သင္႔တဲ႔သူေတြ လုပ္ပုိင္ခြင္႔ရွိတဲ႔ သူေတြကလည္း စည္းကမ္းဆိုတာေလးကုိ ဂရုစိုက္ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမယ္ဆိုရင္ ပုိျပီးအဆင္ေျပနုိင္မွာပါ။
နားမလည္လုိ႔ လုပ္ၾကတာရွိတယ္၊ အသိဥာဏ္ မျပည္႔ဝလုိ႔ လုပ္တာရွိတယ္၊ နဂိုဗီဇေၾကာင္႔ လွခ်င္လုိ႔ လုပ္တာရွိမယ္၊ အကုန္လံုးကုိ သိမ္းက်ံဳး အျပစ္တင္ေနရံုနဲ႔ေတာ႔ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ အဆင္႔အတန္း ျမင္႔မားလာမွာမဟုတ္ဘူး၊ လူတိုင္းကုိ အျပစ္မျမင္ပဲ ျပဳျပင္ေပးခ်င္စိတ္ အေမစုလုိ ကမၻာမွာ ျမန္မာရယ္လုိ႔ ေပၚလြင္ေစခ်င္တဲ႔ စိတ္ေလးနဲ႔ အဝတ္အစား အျပင္အဆင္ ယဥ္ေက်းမႈေလးေတြကုိ ျမန္မာေတြ အားလံုးက ဝုိင္းဝန္း လုပ္ေဆာင္သင္႔တယ္လုိ႔ပဲ ျမင္မိတယ္၊ ျမန္မာ႔အလွဆိုတာ ေရွးေခတ္ကုိ ျပန္သြားျပီး ရွာရမလုိ ျဖစ္လာမဲ႔ အေနထားကုိ ဘယ္လုိ ေဖးမကူညီသင္႔တယ္ဆိုတာ ျမန္မာအားလံုး ေတြးေတာျပီး ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈကုိ ထိန္းသိမ္းနိုင္ေရးကုိပဲ ေမွ်ာ္လင္႔မိပါတယ္။ ျမန္မာေတြအားလံုး ျမန္မာဆိုတာ ဂုဏ္ယူစရာ လူမ်ိဳးလုိ႔ ျမင္ျပီး ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈကုိ ထိန္းသိမ္းနိုင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳရင္း… အမ်ိဳးမေပ်ာက္တဲ႔ျမန္မာ၊ ယဥ္ေက်းလွတဲ႔ျမန္မာ၊ ဘာသာသာသနာကုိ ေလးစားတဲ႔ျမန္မာေတြရဲ႕ ရႈမျငီးတဲ႔အလွ စုစည္းရာ ျမန္မာျပည္ၾကီးအျဖစ္သာ အျမဲတည္ရိွေနဖို႔ သဲတစ္ပြင္႔ေလာက္ အင္အားေလးနဲ႔ ေဖးမအားေပးခ်င္စိတ္ျဖင္႔ ဒီစာစုေလးကုိ ေရးျဖစ္ခဲ႔ျခင္းပါ။
                                                                အားလံုးကုိေလးစားလ်က္  
                                                                                  လရိပ္ေလး

No comments:

Post a Comment