Pages

Thursday, August 16, 2012

***ေပးဆပ္သူတို႕ရဲ႕ ႏွလံုးသား***


"ေလာကၾကီးက ေနတတ္ရင္ေက်နပ္စရာပါ"၊ ဒီစကားေလးက ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ အားေဆး တစ္ခြက္ေပါ့။
           အေမကလည္း ေျပာပါတယ္ "ေပ်ာ္ခ်င္ရင္ ကုိယ္႔ေအာက္က လူေတြကု္ိဘဲ ၾကည့္ပါ။  ျပည့္စံုတဲ့ သူေတြကုိ မၾကည့္နဲ႔"တဲ့။ "ခ်မ္းသာေလေလ စိတ္ပူေလာင္ေလေလပါဘဲ" တဲ႔ေလ။ ကၽြန္မတုိ႔က ဆင္းရဲေတာ့ အေမေျပာတဲ့ နွစ္သိမ့္စကားေလးေလ။ ဒါေပမဲ့ အေမ႔စကားေလးက ကၽြန္မအတြက္ တစ္သက္လံုး ေနတတ္ေအာင္ သင္ေပးခဲ့တဲ့ တန္ဖိုးမျဖတ္နိုင္တဲ့ စကားေလးပါ။


          ကၽြန္မ ရန္ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အေမက "သမီး"တဲ့၊ "ေခြးနဲ႔အတူ ကုိက္ေသာသူ ကုိက္သူလည္းေခြး ေခြးလည္းေခြး"တဲ့။ "ေခြးျဖစ္ခ်င္လား၊ လူျဖစ္ခ်င္လား"တဲ႔ေလ။ အဲလုိ ေျပာျပ ဆံုးမခဲ့တဲ့ အေမ႔စကားေလးေတြက ကၽြန္မရင္ထဲကုိ အဖိုးမျဖတ္နိုင္တဲ႔ အသိေတြ ထည္႔ေပးခဲ႔သလုိပါဘဲ။  ကၽြန္မ ရန္မျဖစ္ခ်င္ေတာ႔ဘူးေလ။ ကုိယ္႔ကုိယ္ကုိ ရွက္တတ္လာတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကုိ စိတ္တိုရင္ ေပါင္းသင္းလုိ႔ မရေတာ႔ဘူးဆိုရင္ အေမက ဥေပကၡာျပဳဖို႔ ဆံုးမခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မလည္း ဘယ္လုိမွ သည္းခံလုိ႔ မရေတာ႔ဘူးဆုိ၇င္ အျပစ္ မေျပာခ်င္ေတာ႔ဘူး။ ကၽြန္မဘ၀ထဲမွာ မရွိေတာ႔ဘူးလုိ႔ သတ္မွတ္လုိက္တယ္။ ဒါေပမဲ႔ ျပန္ေတြ႔လုိ႔ သူဒုကၡေရာက္ေနရင္ တတ္နိုင္သေလာက္ ကူညီေပးခဲ႔တယ္။ သုူျပန္ေနာင္တရျပီး ကၽြန္မအေပၚ နားလည္ခဲ႔ရင္ ကၽြန္မေပ်ာ္တာ အရမ္းဘဲ။ ေမတၱာနဲ႔ အနိုင္ယူျခင္းလုိ႔ ကၽြန္မလက္ခံထားတယ္ေလ။
          ကၽြန္မဘ၀က ကံမေကာင္းခဲ႔ေတာ႔ ကၽြန္မစိတ္ေတြ မေပ်ာ္ရႊင္ခဲ႔ရဘူး။ နွစ္ေတြအမ်ားၾကီး ခံစားခဲ႔ရတယ္။ ကၽြန္မစိတ္ေတြ ဘာမွ မလုိခ်င္ေလာက္ေအာင္ စိတ္က်ေရာဂါျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရေအာင္ ကၽြန္မခံစားခဲ႔ရဖူးတယ္။ ကၽြန္မ ထိုင္းကုိ ေရာက္ခဲ႔ျပီး အလုပ္လုပ္ရင္း တစ္နွစ္ေက်ာ္ေလာက္ ဘယ္သူနဲ႔မွ စကားမေျပာဘဲ ေနခဲ႔ဖူးတယ္။ "ေျပာလည္း အခ်ိန္ကုန္တယ္။ လူေတြက ေကာင္းတဲ႔သူေတြ နည္းတယ္"လုိ႔ အျပစ္ျမင္တတ္တဲ႔ စိတ္နဲ႔ ေနခဲ႔ဖူးတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ ကၽြန္မ ဆရာေတာ္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ျပီး ကၽြန္မ အသိေတြ ျပန္လည္ ျပဳျပင္လုိက္တယ္ ကၽြန္မရဲ႕ နဂုိဗီဇေလးက ျပန္လည္ရွင္သန္လာတယ္။ အမ်ားအတြက္ သံဃာေတာ္ေတြအတြက္ လုပ္ခ်င္လာတယ္။
          အေမစုသတင္းေတြ အမ်ားၾကီး ဖတ္လာရေတာ႔ တိုင္းျပည္အတြက္ပါ လုပ္ခ်င္လာတယ္။ စိတ္ေတြ ေပ်ာ္လာတယ္။ ကၽြန္မအတြက္ဆိုတာ သိပ္ျပီးမခံစားခ်င္ေတာ႔ဘူး။ လုပ္သင္႔တာလုပ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ႔တယ္။ ဆရာေတာ္ေတြရဲ႕အဆံုးအမေတြရယ္ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ အားေပးမႈေတြရယ္က ကၽြန္မဘ၀အတြက္ တစ္ဆစ္ခ်ိဳးေျပာင္းလဲမႈေပါ႔။ အမ်ားအက်ိဴး လုပ္ေဆာင္တယ္ဆိုေပမဲ႔ နည္းလမ္းက်ဖို႔ လုိအပ္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္မ နားလည္ခဲ႔တယ္။ မသိရင္ေမးျပီး ကၽြန္မ ၾကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ဖို႔ အားတင္းခဲ႔တယ္။ "အမ်ားအတြက္ေတာ႔ လုပ္ေဆာင္ပါရဲ႕။ သာသနာကုိ ထိခိုက္မယ္၊ တိုင္းျပည္ကုိ ထိခိုက္မယ္၊ လူမ်ိဳးကုိ ထိခုိက္မယ္ဆုိရင္ လုပ္ေဆာင္မႈက အခ်ည္းနွိီးပဲ"လို႔ ကၽြန္မခံယူတယ္။
          "မိန္းကေလးျဖစ္ရတာ ကံဆိုးတယ္"လုိ႔ ယူဆမႈ ကၽြန္မရင္ထဲ တစ္ခါတုန္းက ရွိခဲ႔ဖူးတယ္။ အခုေတာ႔ ကၽြန္မ နားလည္ခဲ႔ပါျပီ။ မိန္းကေလးဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေယာက္က်ားေလးဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္႔ကုိယ္ကုိ တန္ဖိုးရွိေအာင္ တတ္နိုင္တဲ႔ေနရာက အမ်ားအက်ိဳး ေဆာင္ရြက္နိုင္ခဲ႔ရင္ ဘာသာ သာသနာကုိ ထိန္းသိမ္းနိုင္ခဲ႔ရင္ တိုင္းျပည္အတြက္ အားျဖည္႔မဲ႔ ေသြးတစ္စက္လုိပါဘဲ။
          "ငါလုပ္ေနတာ အမ်ားအတြက္ပါ ဘယ္လုိ လုပ္ေနရတာပါ"လုိ႔ ဟစ္ေၾကြးေနစရာလည္း မလုိဘူးလုိ႔ ကၽြန္မ ယူဆမိတယ္။ ကုိယ္႔ရင္ထဲက ျဖဴစင္တဲ႔ ေစတနာနဲ႔ လုပ္ခဲ႔တယ္ဆိုရင္ ေပးဆပ္နိုင္ခဲ႔တယ္ဆုိရင္ အတိုင္းမသိ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ကုိယ္တိုင္ ျပန္လည္ခံစားရမွာပါ။ ဘ၀ဆိုတာ ေနာက္ဆံုး ေသတာနဲ႔ဘဲ႔ အဆံုးသတ္ၾကမွာေလ။ မေသခင္ေလး အတၱေတြ မာနေတြနဲ႔ လံုးေထြးရစ္ပတ္ေနၾကလုိ႔ ပူေလာင္မႈေတြကုိ ခံစားေနၾကရတာပါ။
          သူမ်ားကု္ိ ကူညီမႈတစ္ခုကုိ လုပ္ေတာ႔မယ္ဆိုရင္ ဘာမွ မေမွ်ာ္လင္႔ဘဲ ျဖဴစင္တဲ႔ ေစတနာနဲ႔ ဂုဏ္ပကာသနကုိ ေရွ႕တန္းမတင္ဘဲ လုပ္မွ မြန္ျမတ္တယ္ သန္႔ရွင္းတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ရေစနိုင္ပါတယ္။ "လုပ္ေတာ႔ လုပ္ခ်င္ပါတယ္။ ဂုဏ္ငယ္မွာ ေၾကာက္လုိ႔"ဆိုတဲ႔ သူေတြလည္း ေတြ႔ခဲ့ဘူးပါတယ္။
          ကၽြန္မအသက္ ၂၂နွစ္အရြယ္က ရန္ကုန္ကုိ "မူလတန္းျပ ဆရာမ သင္တန္း" သြားတက္ခဲ႔ရတယ္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ၾကီးကို တစ္ခါမွ မေရာက္ဖူးတဲ့ ေတာသူေလး အစစ္ေလ။ အရမ္းလည္း ေၾကာက္ခဲ႔တယ္။ ရန္ကုန္ဆိုတာကုိ ဘယ္မွလည္း မသြားတတ္ ျမန္မာစကားလည္း ေကာင္းေကာင္း မေျပာတတ္နဲ႔ေပါ႔။ အလည္သြားရင္ ဆရာမေတြနဲ႔ သြားခဲ႔ေတာ႔ အဆင္ေျပပါတယ္။
          လမ္းေရာက္တာနဲ႔ ကၽြန္မအရင္ဆံုး ေတြ႕ခဲ႔ရတာ ေတာင္းစားေနတဲ႔ ကေလးေလးေတြနဲ႔ အသက္ၾကီး အေမအိုအရြယ္ေတြေလ။ ကၽြန္မရင္ထဲ နင္႔ေနေအာင္ နာက်င္ပါတယ္။ အဲလုိျမင္ရေတာ့ ကၽြန္မက ပုိက္ဆံထုတ္ေပးမယ္လုပ္ေတာ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြက ေျပာတယ္။ "ေဟ႔ နင္က ေတာ္ေတာ္ ေတာက်တယ္တဲ႔"ေလ။ "ရန္ကုန္က လူေတြက အဲလုိမေပးဘူး"တဲ႔။ "နင္က ေတာကဆိုတာ အသိသာၾကီး ျဖစ္ေနမယ္တဲ႔"ေလ။  ကၽြန္မ ခဏတြန္႔ဆုတ္ျပီး ေနလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ႔ ကၽြန္မ မေနနိုင္ဘူးေလ။ ရင္ထဲမွာက ေတာ္ေတာ္ျဖစ္ေနျပီ။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မ ဆံုးျဖတ္လုိက္တယ္။ "သူမ်ားကဲ႔ရဲ႕လည္း ကၽြန္မ ခံမယ္ ေတာသူေျပာလည္း ကၽြန္မခံမယ္။ လက္ရွိက သူတို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ဖို႔ သူတို႔ လုိအပ္တာေလးကုိ ျဖည္႔ဆည္းေပးနိုင္ဖို႔ဘဲ၊ ရဲရဲလုပ္မယ္"လုိ႔ စိတ္တင္းျပီး ပုိက္ဆံသြားေပးခဲ႔တယ္။ ကေလးေတြနဲ႔ အေမအုိေတြ ေပ်ာ္ေနလုိက္ၾကတာကို ျမင္လုိက္ရေတာ႔ ကၽြန္မရင္ထဲ အတိုင္းမသိေပါ႔။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း မေနနိုင္ေတာ႔ဘူးေလ။ သူတို႔ကလည္း ဟန္ေဆာင္တာဘဲရွိတာ ေစတနာက ရင္ထဲရွိျပီးသားဆုိေတာ႔ ကၽြန္မလုိ လုိက္လုပ္ၾကတာေလ။ ကၽြန္မ ထပ္ေပ်ာ္ခဲ႔ရတယ္ေလ။ ကုိယ္လုပ္လိုက္တာ သူတို႔ရင္ထဲ ေရာက္ေအာင္ျပနိုင္ခဲ႔လုိ႔ေလ။
          တစ္ခ်ိဳ႕က ေျပာတယ္။ "အလွဴလုပ္တယ္ဆိုတာ သီလရွိတဲ႔သူကုိဘဲ လုပ္သင္႔တယ္၊ နင္က ေနရာတကာ"တဲ႔။ ကၽြန္မျပန္ေျပာခဲ႔တယ္။ "ငါလုပ္တာ အလွဴမဟုတ္ဘူး၊ သူတို႔ေပ်ာ္ရႊင္ဖို႔ ငါတတ္နိုင္သေလာက္ ကူညီတာ၊ ဘာမွ အက်ိဳးမရရွိေပမဲ႔ သူတို႔ေပ်ာ္တာကုိ ျမင္လိုက္ရတဲ႔ ခဏေလး ငါ႔ရင္ထဲ အရမ္းေပ်ာ္တယ္၊  အဲလုိေလး နင္တို႔ ခံစားၾကည္႔ဖူးလား၊ လုပ္ၾကည္႔ပါ"လုိ႔။ လိမ္ျပီးေတာင္းလည္း သူလုိခ်င္လုိ႔ေလ စားခ်င္လုိ႔ေလ ကုိယ္တတ္နိုင္သေလာက္ ေပးကမ္းလုိက္ရတာ သူ႔အတြက္ ေဖာ္မျပနိုင္တဲ႔ ရရွိမႈတစ္ခုျဖစ္ေနနိုင္တယ္ေလ။ အဲလုိ စိတ္ထားေလးနဲ႔ ကၽြန္မကူညီခဲ႔တယ္။
          ကၽြန္မေရွ႕မွာ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ လွဴေနနိုင္တာကုိ ကၽြန္မသာဓုေခၚတယ္၊ ဒါေပမဲ့ မလွဴနိုင္တာကုိ အားငယ္မေနပါဘူး။ ေငြမလွဴနိုင္ရင္ ခြန္အားနဲ႔လွဴမယ္။ တုိက္တြန္းမႈေတြနဲ႔ အားေပးျပီး ရင္ထဲ အသိတရားေရာက္ေအာင္ တတ္နိုင္သေလာက္ ထည္႔ေပးမယ္။ ကၽြန္မ သိသေလာက္ေလးေတြေပါ႔။ သူမ်ား တစ္သိန္းလွဴရင္ ကၽြန္မကလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ေလး ပါ၀င္ျပီး လွဴလိုက္တယ္။ သူတို႔နဲ႔ ထပ္တူရတယ္လုိ႔ ေတြးလုိက္တယ္။  ကၽြန္မကမွ မတတ္နိုင္တာေလ။ သတင္းေတြမွာ ဘုရင္မိသားစုေတြ အလွဴလုပ္ေနတာကုိ ၾကည္႔ျပီး သာဓုေခၚတယ္။ ကၽြန္မ အဲလုိေလးေတြနဲ႔ ဘ၀ကုိ ေပ်ာ္ေအာင္ေနခဲ႔တယ္။
          "ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမရွိတဲ့ ေပးဆပ္ျခင္း"လုိ႔ တင္စားတာ အခ်စ္အတြက္မဟုတ္ပဲ ဘာသာ သာသနာအတြက္ အမ်ားအတြက္ တိုင္းျပည္အတြက္ပါ။ "အမ်ားလုိ မတတ္နိုင္ေပမဲ႔ သဲတစ္ပြင္႔ေလာက္ပဲ ေပးဆပ္နိုင္ရင္ ဘ၀က ေပ်ာ္ရႊင္စရာ အေကာင္းဆံုး၊ ေနေပ်ာ္စရာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္လာလိမ္႔မယ္"လုိ႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဘယ္အရာကုိမဆို လုပ္ေဆာင္ေတာ႔မယ္ဆိုရင္ ဂုဏ္ရွိဖို႔ သိကၡာရွိဖို႔ အထင္ၾကီးခံရဖို႔ ေလးစားေစခ်င္လုိ႔ ဆိုတာထက္ ကုိယ္နဲ႔ထပ္တူ ေပ်ာ္ရႊင္ေစဖို႔ ထပ္တူ အက်ိဳးရေစခ်င္လုိ႔ လုပ္တာက ပုိျပီးထိေရာက္တဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈပါ။ လုပ္ေဆာင္မႈတိုင္းမွာ ျဖဴစင္တဲ႔႔ေစတနာ ပါပါေစ၊ ေစတနာက လူတိုင္းနဲ႔တန္တဲ႔အရာပါ။ သူတစ္ပါးရဲ႕အမွားကုိ ေစတနာနဲ႔ၾကည္႔ပါ။ ျပဳျပင္ေပးပါ ၀ုိင္း၀န္းအားေပးပါ။ ဘ၀ကုိ လွပေအာင္ ကုိယ္တိုင္ဖန္တီးယူၾကပါ။ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ႔ ဘ၀လးေတြကုိ ပုိင္ဆိုင္နိုင္ၾကပါေစလုိ႔ အျမဲဆုေတာင္းေနပါတယ္။

ဆက္လက္ ၾကိဳးစားပါအံုးမယ္...

လရိပ္ေလး(ေမာင္းမကန္)
http://layeiklay.blogspot.com/


No comments:

Post a Comment