Pages

Saturday, August 18, 2012

***မိုးခါးေရ ႏွင့္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ကိုယ္ေတြ႔ ပြါးမ်ားရက်ိဳးမ်ား***



          ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြဟာ မေရ မတြက္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားလြန္းလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ "ဗုဒၶဂုေဏာ အနေႏၲာ" လို႔ ဆိုစမွတ္ ျပဳခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါေပမဲ့ ပြါးမ်ားရ လြယ္ကူေစဖုိ႔ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို (၉) ပါးလို႕ အေရအတြက္ ျပခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ (၉) ပါးကေတာ့ .....


(၁)     (က) အရဟံ = လူနတ္ ျဗဟၼာတို႔၏ ပူေဇာ္အထူးကို ခံထိုက္ျခင္း။
          (ခ) အရ ဟံ = ကိေလသာရန္သူတို႔ကို ပယ္သတ္ေတာ္မူၿပီးျဖစ္ျခင္း။
          (ဂ) အ ရဟံ = ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ပင္ မေကာင္းမႈ မျပဳျခင္း။

(၂)     သမၼာသမၺဳေဒၶါ = အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို ဆရာမရွိပါဘဲ ပါရမီစြမ္းအားျဖင့္သိျခင္း။

(၃)     ၀ိဇၨာစရဏသမၸေႏၷာ = အသိဉာဏ္ (၀ိဇၨာ)၊ အက်င့္တရား (စရဏ) တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုုျခင္း။

(၄)     သုဂေတာ = ေကာင္းျမတ္ေသာစကား (သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ) ကိုသာေျပာျခင္း (ေကာင္းေသာလာျခင္း သြားျခင္း)။

(၅)     ေလာက၀ိဒူ = ေလာကႀကီးသံုးပါးကို သိျခင္း။ (သတၱ၊ ၾသကာသ၊ သခၤါရ)

(၆) အႏုတၱေရာ ပုရိသဒမၼသာရထိ = ႐ိိုင္းစိုင္းေသာ တိရိစာၦန္၊ လူ၊ နတ္တို႔ကို ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ေအာင္ ဆံုးမျခင္း။

(၇)     သတၴာေဒ၀ မႏုႆာနံ = လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါ အားလံုးတို႔၏ ဆရာျဖစ္ျခင္း။

(၈)     ဗုေဒၶါ = အမွန္ (သစၥာ) တရားေလးပါးကို သိျခင္း၊ ေဟာၾကားျပသျခင္း။

(၉)     ဘဂ၀ါ = ဘုန္းေတာ္ (၆) ပါးႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း။

          ကၽြန္မ ကုိယ္တိုင္ ၾကံဳေတြ႔ခဲ႔ရတဲ႔ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ရဲ႕ အကိ်ဳးတရားေလးကုိ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ မွ်ေ၀လိုက္တယ္ေနာ္။
          ကၽြန္မေလ ထိုင္းနုိင္ငံကုိ စေရာက္တ႔႔ဲအခ်ိန္ အလုပ္စလုပ္ခဲ႔တာက ထုိင္းနုိင္ငံ နယ္စပ္ျမိဳ႕ေလး တစ္ျမိဳ႕မွာေပါ့။ သူေ႒းက အလုပ္သမားေတြကုိ အခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္မရွိ ခိုင္းတယ္။ အခ်ိန္ပုိေၾကးေပးခ်င္သေလာက္ေပး
တယ္။ ေျပာပုိင္ခြင္႔မရွိဘူး။ အလုပ္သမားေတြကလည္း အဆက္သြယ္လည္းမရွိ အခြင္႔အေရး ဆိုတာနားမလည္ေတာ့ ၾကိတ္မွိတ္သည္းခံ လုပ္ေနၾကရတာဘဲေလ။
          နားရက္လည္းမေပး ေနမေကာင္းရင္ တစ္ရက္နားခြင္႔ရွိတယ္။ ေဆးခန္းကလြဲရင္ အျပင္လံုး၀ ထြက္ခြင္႔မရဘူး။ တအားပင္ပန္းရင္ ေနမေကာင္းဘူးလုိ႔ အေၾကာင္းျပျပီး တစ္ရက္နားခြင္႔ရတယ္။ နားတဲ႔တစ္ရက္က အခန္းျပင္ေတာင္ထြက္လုိ႔မရဘူး။ ေတြ႔တာနဲ႔ ညာျပီးနားတယ္ဆိုျပီး ပုိက္ဆံျဖတ္တယ္။
          ထုိင္းစကားေျပာတတ္တဲ႔သူ နားလည္တဲ႔သူေတြေလာက္ေတာ႔ အခြင္႔ေရးေပးထားတယ္။ အခြင္႔ေရးရထားတဲ႔ သူေတြကေတာ႔ အဆင္ေျပေနပါတယ္။ က်န္တဲ႔သူေတြအတြက္ ကူညီေပးဖို႔မေျပာနဲ႔ ရထားတဲ႔အခြင္႔ေရးေတြ ဆံုးရႈံုးမွာစုိးလုိ႔ သူေ႒းေတြကုိ ဖားေနလုိက္တာမ်ား ရင္နာစရာ ျမင္ကြင္းပါ။ ကၽြန္မေလ အဲဒီစေရာက္ေတာ႔ အမွန္တိုင္းေျပာဖို႔ အတြက္ဆို ဘာကုိမွ မေၾကာက္တတ္တဲ႔ စိတ္ကရွိေနေတာ႔ အျမဲတမ္းအခ်င္းခ်င္း စိတ္အေနွာက္ယွက္ ျဖစ္စရာေတြ ၾကံဳခဲ႔ရတယ္။
          ထိုင္းစကားကမေျပာတတ္ေေတာ႔ ကူညီဖို႔မေျပာနဲ႔ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ေတာင္ မနည္းအားယူ လုပ္ေနခဲ႔ရတယ္။ အတူတူညွိနႈိင္းမယ္ဆိုလည္း အခြင္႔ထူးခံေတြက လက္မခံေတာ႔ သူေ႒းက သိသိသြားေတာ႔ လုပ္လုိ႔မရျပန္ဘူး။ ကၽြန္မေလ အရမ္းစိတ္မေကာင္းျဖစ္ေတာ႔ ေျပာခဲ႔ဖူးတယ္။ သူေ႒းေတြကုိ ဖားတဲ႔ေနရာေလာက္ဘဲ အသံုး၀င္တဲ႔ ဒီဘာသာစကားကုိ ဘယ္ေတာ႔မွမသင္ဘူးလုိ႔။ ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္မဘာမွမတတ္ခဲ႔ဘူူး။
          တတ္ခဲ႔ရင္လည္း တတ္နိုင္သေလာက္ကူညီမယ္လုိ႔ ေတြးထားခဲ႔တယ္။ ကေလးေတြကုိၾကည္႔ျပီး ကၽြန္မအရမ္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္တယ္။ မိေ၀း ဖေ၀းနဲ႔ေ၀း လာလုပ္ၾကရတာေလ။ ဒီေရာက္ေတာ႔ ဘယ္မွမသြားရ  ေၾကာက္ရတာနဲ႔ အိမ္ကုိလြမ္းတာနဲ႔ သနားစရာေလးေတြေလ။
          အခြင္႔ထူးခံေတြကေျပာလုိက္ေသး “ထိုင္းကုိလာတာ ေငြလုိလုိ႔လာတာတဲ႔” ေငြရရင္ျပီးေရာတဲ႔ေလ။ အခ်င္းခ်င္းမစာနာတတ္တဲ႔ သူေတြေျပာတာ အရမ္းနာက်င္ခဲ႔ဖူးတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ အင္အားေလးတစ္ခုတည္းနဲ႔ ဘယ္လုိမွ ကူလုိ႔မရဘူးဆိုတာ သိလာတယ္။ သူမ်ားမိုးခါးေရေသာက္ ကုိယ္လည္း ေသာက္ေနခဲ႔ရတယ္ေလ။
           "ဒီလုိေနရာက ငါလြတ္ေအာင္ရုန္းနို္င္မွရမယ္"
ဆိုတဲ႔ အသိကုိ ထည္႔ထားလုိက္တယ္။  အခြင္႔ေရးရေအာင္ ေစာင္႔ေနခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မစိတ္ေတြေလွ်ာ႔လုိက္တယ္။ ဘုရားစာအုပ္ေတြ ဖတ္တယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါး ပါဠိေတာ္ကုိ တစ္ေန႔ (၁၀၈)ေခါက္ျပည္႔ေအာင္ ရြတ္တယ္။
ေမတၱာပုိ႔တယ္ ပုတီးစိတ္တယ္။
           ေနမေကာင္းဘူးဆိုျပီး နားလုိ႔ရတဲ႔တစ္ရက္ကုိ အခန္းထဲမွာ ဥပုသ္ေစာင္႔တယ္။ ပုတီးအပတ္ေရ အမ်ားၾကီးရေအာင္ စိပ္ျဖစ္ခဲ႔တယ္။ အလုပ္ကုိ ေစတနာပါေအာင္ လုပ္ေပးတယ္။ အိမ္သာအခန္းေတြကုိ ကၽြန္မေစတနာပါစြာနဲ႔ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေပးခဲ႔တယ္။  လုပ္ရင္းလည္း ကၽြန္မဆုေတာင္း တယ္။ “၀ဋ္ေၾကြးရွိရင္အျမန္ဆံုးေၾကပါေ
စလုိ႔”။
      အခ်ိန္တိုင္းမွာ (ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါး)ကုိ ရြတ္ေနခဲ႔တယ္။ ဒီလုိေနေနရာက ကၽြန္မရဲ႕ေစတနာေၾကာင္႔လား (ဘုရားဂုဏ္ေတာ္)ရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးေၾကာင္႔လား မေျပာတတ္ေသးခင္မွာ အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ အေမက ကၽြန္မကုိ ဗန္ေကာက္မွာ အလုပ္လုပ္မလားတဲ႔။ လစာက ဘတ္ (၄၅၀၀)ေလ။ သူမ်ားေတြ (၆၀၀၀)ရေနတဲ႔အခ်ိန္ေပါ႔။ ကၽြန္မလက္ခံလုိက္တယ္။ ေငြကုိ ကၽြန္မမမက္ဘူး။ အခြင္႔ေရးကုိ ရေအာင္ယူနိုင္ေအာင္လုိ႕႔ အရဲစြန္႔လုိက္တယ္။ ကၽြန္မေလ စိတ္ေတြကုိ အရမ္းတည္ျငိမ္ေအာင္လုပ္ယူခဲ႔
ရတယ္။
  ဒီလုိနဲ႔ပဲ ဗန္ေကာက္ကုိ ေရာက္လာခဲ႔တယ္။ သူေ႒းမိသားစုက ကၽြန္မကုိ အရမ္းခ်စ္တယ္္။ ကၽြန္မဘုရားတရားလုပ္တာကုိ ေလးစားတယ္လုိ႔ ေျပာလာတယ္။ ကၽြန္မကုိ ထိုင္းစကား သင္ေပးတယ္။ နည္းနည္းေတာ႔ ေျပာတတ္လာတယ္။
          ကၽြန္မ ဗန္ေကာက္ေရာက္ျပီးတာနဲ႔ အဲဒီေနရာမွာ လစာတိုးေပးပါေလေရာ။ လစာကုိ တေျပးညီ မတိုးဘူး။ ဖားတဲ႔သူကုိတမ်ိဳး နားမလည္တဲ႔သူကုိ တမ်ိဳးေလ။ ကၽြန္မသတင္းၾကားရေတာ႔ စိတ္မေကာင္းခဲ႔ဘူး။ ထိုင္းစကားကလည္း ေရလည္ေအာင္မတတ္ေသး။ ကၽြန္မရေအာင္လုပ္မယ္လုိ႔ဆံုးျ
ဖတ္လုိက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္မေနေနတာက အဲဒီအလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ အေမအိမ္ေလ။
          ကၽြန္မ မရဲတရဲနဲ႔ မတတ္တတတ္နဲ႔ ေျပာျပတယ္။ အလုပ္သမားေတြ မ်က္နွာသာရတဲ႔သူနဲ႔ မရတဲ႔သူနဲ႔ စိတ္ထိခိုက္ခံစားေနရတဲ႔အၾကာင္း တန္းတူရရွိဖို႔ အလုပ္သမားေတြအတြက္ “သူေ႒းမရဲ႕သား”ကုိ ကူေျပာေပးပါလုိ႔။ “အင္း..ေျပာေပးမယ္တဲ႔” ခ်က္ခ်င္း ဖုန္းဆက္ေျပာေပးတယ္။ ေန႔လည္က်ေတာ႔ ကၽြန္မဆ္ီ သတင္းေရာက္လာတယ္။ လစာအကုန္လံုး တန္းတူ ျပန္လုပ္လိုက္ျပီတဲ႔ေလ။
          ကၽြန္မအရမ္းေပ်ာ္ခဲ႔တယ္။ အခြင္႔ထူးခံေတြက ကၽြန္မကုိ မက်နပ္ၾကဘူးေလ.. တန္းတူရၾကလုိ႔။ ကၽြန္မလုိ ထုိင္းစကား မေျပာတတ္တဲ႔သူရဲ႕ စကားကုိ မန္ေနဂ်ာ ကိုယ္တိုင္က နားေထာင္ျပီး လုပ္တယ္ဆိုေတာ႔ အရမ္းကုိအံ႔ၾသစရာ ျဖစ္ေနခဲ့ၾကတယ္ေလ။
          ကၽြန္မဘာၾကာင္႔ အဲလုိေျပာနိုင္ခဲ႔တာလဲလုိ႔ ျပန္ေတြးမိတာက ကၽြန္မရဲ႕ ေစတနာနဲ႔ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကုိ ယံုၾကည္စြာရြတ္ဖတ္ျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးေၾကာင္႔ဆိုတာ ကၽြန္မသိလာရတယ္။ ကၽြန္မ ေန႔တိုင္း လုပ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မအေပၚ မုန္းေနတဲ႔ သူေတြကုိ ေမတၱာပုိ႔ျပီး ေအးခ်မ္းေအာင္ေနခဲ႔တယ္။
          အဲဒီအက်ိဳးေတြက ကၽြန္မကုိလက္ငင္း ဒီဘ၀မွာဘဲ႔ အက်ိဳးေပးခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မလုိအပ္လုိ႔ေျပာခဲ႔ရင္ အရာအားလံုးနီးပါး ေအာင္ျမင္ခဲ႔တယ္။ မိတ္ေဆြေကာင္းေတြရခဲ႔တယ္။ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ ေတြ႕ခြင့္ဖူးေျမာ္ခြင္ ရခဲ႔တယ္။ အလွဴေတြ အမ်ားၾကီးလုပ္ခဲ႔ရတယ္။ ကၽြန္မအျဖစ္ခ်င္ဆံုး အသင္ခ်င္ဆံုး ကြန္ပ်ဴတာပညာကုိ သင္ခြင္႔ရခဲ႔တယ္။ ကြန္ပ်ဴတာကုိင္ခြင္႔ရလုိ႔ အင္တာနက္မွာ ပညာရွိတဲ႔သူေတြနဲ႔ ထပ္ျပီးဆံုခဲ႔ရတယ္။ မိတ္ေဆြေကာင္းေတြလဲ ရလာတယ္။
          ကၽြန္မစိတ္ေတြေအးခ်မ္းလာေလ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ရဲ႕ အက်ိဳးကုိယံုၾကည္လာေလ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကုိ ျမင္လာေလပါပဲ။ အလုပ္ကိစၥေတြ အတြက္လုိအပ္လာခဲ႔ရင္ ကၽြန္မ ငါးပါးသိီလခံယူတယ္။ ေမတၱာပုိ႔တယ္။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္နဲ႔ ပုတီးစိပ္တယ္။ ျပီးမွလုိအပ္တဲ့ကိစၥကုိ ေျပာတယ္။ အျမဲတမ္း အဆင္ေျပခဲ႔တာမ်ားတယ္။ လူခ်စ္လူခင္လည္းေပါလာတယ္။ ကၽြန္မကုိ စိတ္ထားေကာင္းတယ္လုိ႔ အျမဲလို ေျပာခံရတယ္။
          အဲလုိေတြျဖစ္လာတာ ကၽြန္မရဲ႕ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကုိ ရြတ္ဖတ္ရတဲ႔ အက်ိဳးေက်းဇူးေၾကာင္႔ဆိုတာ ကၽြန္မသိခဲ႔တယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိလည္း
ကၽြန္မတတ္နိုင္သေလာက္ ေျပာျပခဲ႔တယ္။ ေလာကမွာ အျမတ္ဆံုးေသာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ (ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါး) ပါဠိေတာ္ေလးကုိ ရြတ္ျဖစ္ေအာင္ရြတ္ပြား ပူေဇာ္ၾကပါလုိ႔ တိုက္တြန္းျပ္ိီး သူငယ္ခ်င္းအားလံုး ေနာင္ပြင္႔လာမဲ႔ အရိေမေတၱယ်ဘုရားရွင္နဲ႔ ၾကံဳၾကိဳက္ကာ သာသနာျပဳ အမ်ိဳးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသမီးမ်ားျဖစ္ၾကပါေ
စလုိ႔ ဆုေတာင္းေပးလုိက္ပါတယ္။

လရိပ္ေလး(ေမာင္းမကန္)
http://layeiklay.blogspot.com/ 


No comments:

Post a Comment