Pages

Wednesday, August 21, 2013

ရင္ကုိထိရွေစခဲ့ေသာ အနိႈင္းမဲ့ပီတိ



ေလာကရွိ            လူတိုင္းတြင္ အေပ်ာ္ဆံုးအခ်ိန္ ပီတိအျဖစ္ရဆံုးခ်ိန္ေတြ ၾကံဳခဲ့ဖူး ရွိခဲ့ဖူးၾကမွာပါ။ ဂုဏ္ပကာသန ေၾကာင့္ရတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ သာမန္ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ ေပးဆပ္ရတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရသမ်ိဳးစံုကုိ ဘဝအေတြ႔အၾကံဳရ ခံစားဖူး ၾကည္ႏူးဖူးၾကမွာ မလြဲဧကန္ပါ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခါတစ္ေလမွာေတာ့ ဘာမဟုတ္တဲ့ ကူညီမႈေလးတစ္ခုက အဖုိးမျဖတ္နုိင္တဲ့ ဘဝအသိေရာ အႏႈိင္းမဲ့ပီတိတစ္ခုကုိေရာ ျပန္လည္ရရွိတတ္တယ္ဆုိတာကုိေတာ့ ကၽြန္မကုိယ္တုိင္ ၾကံဳခဲ့ရမွ  ပိုသိခဲ့ရတာမုိ႔ ကၽြန္မလုိပဲ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအစစ္ေလးကုိ ေဝမွ်ခံစားရင္း လူတုိင္းရင္ထဲမွာ စာနာသနားစိတ္ေလးေတြ ထပ္တူပြားမ်ားနုိင္ေအာင္လုိ႔ ကၽြန္မၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ခရီးတစ္ေထာက္က အျဖစ္ပ်က္ေလးကုိ တင္ျပ လုိက္ရပါတယ္ရွင္။

 
မုိးဦးက်ခါစေပါ့။ အလုပ္ကိစၥတစ္ခုနဲ႕ ျမဝတီဆိုတဲ့ၿမိဳ႕ေလးကို ကၽြန္မသြားေရာက္ခဲ့ၿပီး အျပန္ခရီး ပန္းၿပီးႏြမ္းနယ္ေနေပမဲ့ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အမွတ္တရ ပီတိေလးကို ကၽြန္မ စားသံုးခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္မဘယ္တုန္းကမွ မျမင္ခဲ့ရဖူးတဲ့ ျမင္ကြင္းေလးကို ၾကည့္ရင္း အရမ္းကို ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ အဆံုးမဲ့ ေမတၱာတရားကုိ ကၽြန္မ ျမင္ေတြ႔ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ျမ၀တီၿမိဳ႕ေလးကေန အျပန္အတြက္္ ပြင့္သစ္စရတနာဆုိတဲ့ ျမ၀တီ-ရန္ကုန္ ကားေလးေပၚမွာ အေဖာ္မပါ အျပန္လမ္းေလးကုိ တစ္ေယာက္ထဲ ေတြးရင္းေငးရင္း လုိက္ပါလာခဲ့ပါတယ္။ မုိးေတြရြာေနလုိ႔လား လူေတြကပဲ အသြားအလာ နည္းတာလား မေျပာတတ္၊ ကားေပၚမွာ ေနရာလြတ္ေတြက အမ်ားသား၊ ကၽြန္မလည္း ႏွစ္ေယာက္ေနရာမွာ တစ္ေယာက္တည္း ထုိင္လိုက္ရင္း မေန႔ညက ကားလမ္းမွာ ေတာင္ျပိဳတာကုိ ေတြးမိေတာ့ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကုိပဲ အာရံုျပဳ ရြတ္ေနပါေတာ့တယ္။

ကၽြန္မက အျမဲတမ္း ခရီးသြားတဲ့အခ်ိန္တိုင္း ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကုိ ရြတ္ဖတ္ရင္း တစ္ေယာက္တည္း သြားေနက် အက်င့္ရွိတယ္။ ကၽြန္မ ကားစီးၿပီး ခရီးသြားတိုင္း ကားေပၚမွာ ပါလာတတ္တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြကုိ ခရီးတစ္ေထာက္နား အဆာေျပစားတဲ့အခ်ိန္တုိင္း ဆြမ္းဘုဥ္းေပးလုိ႔ရတဲ့ အခ်ိန္အခါဆို ဆြမ္း၊ အေအးကပ္လုိ႔ရရင္ အေအး ကၽြန္မအျမဲတမ္း ကပ္လွဴျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ကၽြန္မစီးလာတဲ့ကားေပၚမွာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးမွ မပါခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္မ ေတြးေနမိပါတယ္.. “အင္း.. ဒီတစ္ခါေတာ့ ငါ့ရဲ႕ခရီးမွာ ဘာမွမလွဴျဖစ္ေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္”လုိ႔။

အဲလုိနဲ႔ပဲ ကၽြန္မတုိ႔ကားေလးက ျမ၀တီ ေတာင္တက္လမ္းေတြကုိ ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္ျဖတ္ျပီး ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕အဝင္ “ျမသိန္းၾကည္”ဆုိတဲ့ ထမင္းဆုိင္မွာ ထမင္းစားဖုိ႔ ရပ္လုိက္ပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္မလည္း တစ္ေယာက္တည္း ထမင္းစားဖို႔ ဆင္းျပီးေတာ့ ဆုိင္ထဲမွာ ေနရာယူလုိက္ကာ ထမင္းဟင္းေတြမွာျပီး ထိုင္စားေနလုိက္ပါတယ္။ ကၽြန္မထမင္းစားတာ တစ္လုပ္ႏွစ္လုပ္ေလာက္ေတာင္ မဝင္ေသးပါဘူး။ ကၽြန္မေရွ႕ကေနျဖတ္ျပီး ကုိးႏွစ္အရြယ္သမီးေလးကုိ လက္ဆြဲထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ဝင္လာပါေရာ။ ကၽြန္မလည္း ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ သိပ္ဂရုမစိုက္တတ္ေတာ့ ထမင္းကုိပဲ ငံု႔ျပီး ျပန္စားေနလုိ္က္ပါတယ္။

ခဏေနေတာ့ ကၽြန္မအသံတုိးတုိးေလးနဲ႔ ေျပာတာေလးကုိ ၾကားလုိက္ရပါတယ္။  ကၽြန္မရင္ထဲ တစ္မ်ိဳးေလး ျဖစ္လာေတာ့ ဂရုတစိုက္ေလး နားေထာင္လုိက္မိပါတယ္။ ကၽြန္မေဘးကေန ျဖတ္၀င္လာတဲ့ သားအမိနွစ္ေယာက္ေပါ့။ အေမျဖစ္သူက စားပြဲထုိးေကာင္မေလးကုိ ေခၚျပီး “ညီမေလး ထမင္းတစ္ခါစား ဘယ္ေလာက္က်လဲ”တဲ့။ စားပြဲထုိးေကာင္မေလးက “တစ္ေယာက္ကုိ အဝစား ၁၅၀၀ပါ”တဲ့။ အဲလုိျပန္ေျဖေတာ့ “ညီမေလးရယ္... အမမွာ ပုိက္ဆံ၁၅၀၀-ပဲ ရွိလုိ႔ပါ။ သမီးေလးကလည္း ဗိုက္အရမ္းဆာေနလုိ႔ နွစ္ေယာက္စားလုိ႔ ရမလား”တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စားပဲြထုိး ေကာင္မေလးက “ကၽြန္မ ဟင္းပုိထည့္ေပးမယ္ေနာ္၊ ဒါေပမဲ့ တစ္ေယာက္ တစ္ပန္းကန္ မစားပါနဲ႔၊ သမီးေလးကုိ ခြံ႔ေကၽြးေပါ့”တဲ့။ ေခါင္းညိတ္တာေလးကုိ ကၽြန္မေတြ႔လုိက္ပါတယ္။  ကၽြန္မလည္း မသိမသာေလး လွမ္းၾကည့္ေနပါတယ္။ ကၽြန္မ ထမင္းကုိ လံုး၀ဆက္စားလုိ႔ မရေတာ့ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။ 

ဒီျမင္ကြင္းေလးက ကြ်န္မရဲ႕စိတ္အစဥ္ အေတြးအျမင္ေတြကို ကြ်န္မရဲ႕ ေမြးမိခင္ဆီသို႔ ေခၚေဆာင္သြားပါတယ္။ ကြ်န္မရဲ႕ ေမြးမိခင္ကို ရင္ထဲနင့္စြာ သတိရလိုက္မိပါတယ္။ အေမ’..လ႔ုိ တမ္းတမ္းတတ ေခၚျပီး အေမ့ရင္ခြင္ထဲ ေျပးဝင္ခ်င္စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ေပၚလာပါေတာ့တယ္၊ ကြ်န္မမွာ မ်က္ရည္ကလည္း ၀ဲလုိ႔။ ကၽြန္မဘယ္တုန္းကမွ မထင္ထားဘူးတဲ့ ျမင္ကြင္း၊ ကၽြန္မရဲ႕ ႏွလံုးသားတစ္ခုလံုးကုိ ဆြဲကုိင္လႈပ္ခဲ့တဲ့ ျမင္ကြင္းေလးကုိ ကၽြန္မျမင္လုိက္ရလုိ႔ပါပဲ။ ကၽြန္မ အေမန႔ဲေဝးကြာျပီး ဘန္ေကာက္ျမိဳ႕ၾကီးမွာ သံုးႏွစ္ေနခဲ့ဖူးပါတယ္။ အေမနဲ႔အတူ ေနစဥ္က အေမ့ေက်းဇူူး အေမ့ေမတၱာကုိ သာမန္ေလာက္ပဲ ကၽြန္မထင္ခဲ့မိပါတယ္။ ဘန္ေကာက္ေရာက္ျပီး အေမနဲ႔ေ၀းကြာေနခ်ိန္မွာေတာ့ စာေတြဖတ္ရင္း ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ အဆံုးအမေတြကုိ ခံယူခဲ့ျပီး ေနာက္ပုိင္းမွ ကၽြန္မ အေမ့ေက်းဇူးကုိ ပုိအေလးထားတတ္လာတယ္ ပုိသိလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေျခအေန အေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ ကၽြန္မ အေမနဲ႔အတူ မေနျဖစ္ေသးပါဘူး။ အေ၀းကေနပဲ အေမ့ကုိ ျပဳစုေနရတုန္းပါ။

အဲလုိအခ်ိန္ေလးမွာ ခရီးသြားဟန္လြဲ အျဖစ္ပ်က္ေလးကုိ ကၽြန္မရုတ္တရက္ ေတြ႔လုိက္ရေတာ့ ကၽြန္မရင္ထဲ နင့္နင့္နဲနဲ ခံစားလုိက္ရပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ျမင္ကြင္းေလးထဲမွာေပါ့။ စားပြဲထုိးေကာင္မေလး လာခ်ေပးတဲ့ ထမင္းပန္းကန္ထဲကုိ အေမျဖစ္သူက ဟင္းဖတ္ေတြ အမ်ားၾကီးထည့္ျပီး သမီးေလးကုိပဲ ခြံ႔ေကၽြးေနပါေတာ့တယ္။ အေမျဖစ္သူက တစ္လုပ္မွ မစားပဲ သမီးေလး၀တဲ့အထိ ခြံ႔ေကၽြးေနပါတယ္။ သမီးေလးက ၀ျပီလုိ႔ေျပာမွ အေမက တုိ႔စရာေလး ဟင္းရည္အက်န္ေလးနဲ႔ ဆက္စားပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္မေလ ၾကည့္ရင္း မ်က္ရည္ေတြက စို႔စုိ႔တက္လာပါတယ္။ ကၽြန္မ ထမင္းလည္း ဆက္စားလို႕ မရေတာ့တာနဲ႔ စားပြဲထိုးေကာင္မေလးကုိ ေခၚျပီး ကၽြန္မအတြက္ေရာ သူတုိ႔သားအမိအတြက္ပါ ရွင္းေပးလုိက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္မ ေဘးနားက မုန္႔ဆုိင္ေလးမွာ မုန္႔သြားဝယ္ျပီး ကေလးအတြက္ မုန္႔ကေလးတစ္ထုပ္ သြားေပးေတာ့ ကေလးက မရွိဘူး၊ အိမ္သာဘက္ ထြက္သြားတယ္။ ကၽြန္မ သူ႔အေမကုိ “ကေလးကုိ ေပးလုိက္ပါေနာ္”လုိ႔ ေျပာၿပီး ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဘာမွလည္း ကၽြန္မ မေျပာျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။

ခဏေနေတာ့ ကားေပၚမွာ ကၽြန္မထုိင္ေနတုန္း သမီးေလးက ထြက္လာျပီး ကၽြန္မထိုင္ေနတဲ့ ကားတံခါးေလးနားကုိ ေမာ့ၾကည့္ေနပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း မသိသလုိေလး ေနမယ္လုိ႔ စိတ္ကူးေပမဲ့ မေနနိုင္ေတာ့တာနဲ႔ ကားတံခါးေလးဖြင့္ျပီး “သမီး ဘယ္သူ႔ကုိ ရွာတာလဲ”လို႕ ေမးေတာ့ “မမ”တဲ့၊ “သမီးကုိ မုန္႔ေကၽြးခဲ့တာ မမလား”တဲ့။ ကၽြန္မက “အင္း”လုိ႔ေျဖေတာ့ “ဘာလုိ႔ေကၽြးတာလဲ”တဲ့ေလ။ ကၽြန္မက “သမီးေလးကုိ ခ်စ္လုိ႔ေပါ့ သမီးရယ္”လုိ႔ ျပန္ေျဖေတာ့ မ်က္ႏွာေလးက ျပံဳးလုိ႔ “ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မမ”တဲ့ေလ။ ကၽြန္မလည္း ျပံဳးလုိ႔ သမီးေလးကုိ ၾကည့္ေနတုန္း သူ႔အေမက အေျပးအလႊား ဆုိင္ထဲထြက္လာျပီး “ညီမေလး.. အမတုိ႔စားတာ ရွင္းေပးခဲ့တယ္ဆုိ၊ ဟုတ္လား”တဲ့။ ကၽြန္မ ေခါင္းေလးညိတ္လိုက္ေတာ့ “ဘာလုိ႔ေကၽြးရတာလဲ ညီမေလးရယ္”တဲ့။ “ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူး၊ သမီးေလးကုိခ်စ္လုိ႔ ေကၽြးတာပါလုိ႔”ေျပာေတာ့ “ေက်းဇူးအရမ္းတင္ပါတယ္ ညီမေလး”လုိ႔ဆုိျပီး ကၽြန္မတုိ႔ ကားေလးထြက္တဲ့အခ်ိန္ထိ ကၽြန္မကားေလးေဘးမွာ ရပ္ေစာင့္ၿပီး ကၽြန္မကုိ လက္ျပနႈတ္ဆက္ျပီး က်န္ခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္မရင္ထဲမွာေတာ့ အတုိင္းဆမဲ့ ပီတိေတြနဲ႔ ၾကည္ႏူးရင္း တစ္ေလာကလံုးထဲက လူသားေတြၾကားမွာ အနက္ရႈိင္းဆံုး ေမတၱာတရားကုိ ေပးစြမ္းနုိင္တာ အေမပါလားလုိ႔ ေတြးၿပီးရင္း အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ ေနမိပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ေပးဆပ္မႈက ျပည့္စံုသူေတြအတြက္ဆုိရင္ ဘာမွအသံုးမ၀င္နုိင္ေပမဲ့ သူတုိ႔သားအမိနွစ္ေယာက္နဲ႔ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ ရသမ်ိဳးစံုကို ေပးစြမ္းနိုင္တဲ့ ေပးဆပ္မႈ တစ္ခုပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာသူေတြက သိကၡာဆုိတဲ့အရာကုိ ကုိးစားရင္း ဂုဏ္ပကာသနကုိ အဓိကထားျပီး လွဴဒါန္းၾကတယ္။ လမ္းေဘးမွာ လမ္းခရီးမွာ အခက္အခဲေတြ႔ေနတဲ့သူေတြကုိ ေပးကမ္းရမွာဆုိရင္ ဂုဏ္ငယ္တယ္လို႔ ထင္တတ္ၾကတယ္။ တကယ့္အခက္အခဲနဲ႔ ေတြ႔ေနၾကတဲ့သူေတြကုိ ဂုဏ္ရွိန္၀ါေတြ မၾကည့္ပဲ ရိုးသားစြာ ေပးကမ္းကူညီၾကမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္မတုိ႔ ျမန္မာျပည္ႀကီးမွာ လူမႈေရးေရာ သာသနာေရးေရာ အက်င့္စာရိတၱေတြပါ ေကာင္းမြန္လာၿပီး တိုးတက္လာလိမ့္မယ္လုိ႔ ထင္မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေဆာင္းပါးေလးကုိ ဖတ္မိသူတုိင္း အေမ့ေမတၱာကုိ သိရွိနားလည္ျပီး မထင္မွတ္တဲ့ ေပးကမ္းမႈတစ္ခုဟာ ဘ၀အသိနဲ႔ အနႈိင္းမဲ့ပီတိကုိ ရရွိနုိင္တယ္ဆုိတာကုိ သင္ခန္းစာယူရင္း လက္ဆင့္ကမ္း စာနာကူညီနုိင္ၾကပါေစရွင္။
လရိပ္ေလး (19th August, 2013)

1 comment:

  1. ဖတ္လို႔ အလြန္ေကာင္းပါတယ္
    အနႈိင္းမဲ့ပီတိကုိ လည္း ခံစား ရပါတယ္။
    ဒီလိုမ်ိဳး အမ်ားၾကီး ေရးသားႏိုင္ပါေစ

    ReplyDelete