Pages

Wednesday, April 16, 2014

ျမင့္မိုရ္ သို႔ အၿပံဳးတစ္ပြင့္

၁၉၉၇ - ခုႏွစ္ ဇြန္လ တစ္ရက္ေန႔။ ကၽြန္မ ရဲ႕ ရင္ခုန္လႈပ္ရွားရဆံုး ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္သလုိ ကၽြန္မ အေမ ဆႏၵကုိ ပထမဆံုး ျဖည့္စည္းေပးနုိင္ခဲ့တဲ့ ေန႔ေလးေပါ့။ ဒီေန႔ကုိ ေရာက္လာဖုိ႔ အေမ့စိတ္ဓာတ္ေတြ ခြန္အားေတြ သတၱိေတြ ဘယ္ေလာက္ေမြးခဲ့ရမလဲဆုိတာ ဘယ္သူမွ ခန္႔မွန္းနုိင္ေလာက္မယ္ မထင္ပါဘူး။ ကၽြန္မ ကုိယ္တုိင္လည္း မမွန္းဆနိုင္သလုိ အျဖဴေရာင္ေမတၱာကုိ ဘယ္အရာနဲ႔ တုိင္းတာျပီး သတ္မွတ္နိုင္ခြင့္ မရွိဘူးလုိ႔ ကၽြန္မေကာက္ခ်က္ခ်မိပါတယ္။

ဒီေန႔ေလးကုိ မေရာက္ခင္ လြန္ခဲ့တဲ့ အတိတ္ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုကုိ ကၽြန္မ ျပန္လည္ၿပီး တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကၽြန္မအေမရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကုိ သတိရတဲ့အျပင္ သားသမီးတုိင္း အေမ့ ေမတၱာကုိ နားလည္ျပီး ကၽြန္မနဲ႔ မွ်ေ၀ခံစားေစခ်င္လုိ႔ပါ။

အတိတ္ဆုိတာ တခါတေလ ေမ့ပစ္သင့္တဲ့ အရာေတြနဲ႔ ျပည့္နွက္ေနတယ္လုိ႔ ဆိုခ်င္ဆုိၾကလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မနဲ႔အေမရဲ႕အတိတ္က သံသရာဆံုးထိ ေမ့လုိ႔မရတဲ့ နွလံုးသား မွတ္တုိင္တစ္ခုပါ။ ကၽြန္မအေမ နာမည္ကေတာ့ ေဒၚနွင္းရည္တဲ့ေလ။ ေအးျမျခင္း သေဘာကုိ ေဆာင္ျပီး ေပးခဲ့ေပမဲ့ အေမ့ဘ၀ မေအးခ်မ္းခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္မ ေလးနွစ္သမီးအရြယ္မွာ အေဖ ဆံုးပါးခဲ့တယ္။ အေမ သမီးသံုးေယာက္နဲ႔ မုဆုိးမဘ၀ ေရာက္ခဲ့ရတယ္။ အဖြားအိမ္ကုိ ကၽြန္မတုိ႔ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အေဒၚတုိ႔မိသားစုနဲ႔ အတူတူ ေနခဲ့ရတယ္။ အေမက ဆယ္တန္းေအာင္ျပီးတာနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တယ္။ ေယာက္်ားရွာေကၽြးတာနဲ႔ မိသားစုဘ၀ေလးကုိ ေအးေဆးစြာ ေနခဲ့တဲ့သူဆုိေတာ့ အေဖလည္းဆံုးေတာ့ ဘာမွမလုပ္တတ္ မကုိင္တတ္ ျဖစ္ေနခဲ့တာေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အေမလုပ္တတ္တာ တစ္ခုပဲရွိတယ္တဲ့။ အေမ့အဖြား လုပ္ကုိင္ခဲ့တဲ့ ေကာက္ညွင္းေပါင္းနဲ႔ ပဲျပဳတ္ေရာင္းတာေပါ့။ အဖြားကုိ ကူညီခဲ့တဲ့ အေမ၊ အဲဒီပညာေလးပဲတတ္တာဆုိေတာ့ သမီးေတြကုိ ေစ်းေရာင္းျပီး ေက်ာင္းထားမယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သတဲ့ေလ။

ကေလးေတြ ေက်ာင္းအပ္ရမဲ့ အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မအေဒၚက ေျပာတယ္တဲ့၊ “အမရယ္… မိန္းကေလးေတြႀကီးပဲဆုိေတာ့ လုပ္နိုင္ကိုင္နိုင္တဲ့လူမရိွဘူးမဟုတ္လား ေက်ာင္းမထားပါနဲ႔ေတာ့၊ အမလည္း တတ္နိုင္တာမဟုတ္ပဲနဲ႔”။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အေမျပန္ေျပာခဲ့တဲ့ စကားေလးကုိ ကၽြန္မကုိ အေမအျမဲတမ္း ျပန္ျပန္ေျပာျပေနလုိ႔ အသည္းထဲမွာေတာင္ အခုခ်ိန္ထိ စြဲေနမိတုန္းပါပဲ၊ “ငါ့သမီးေတြကုိ ပညာတတ္ျဖစ္ေအာင္ ထားမယ္။ ေစ်းေရာင္းတာနဲ႔ မေလာက္ရင္ သူမ်ားအိမ္ေတြမွာ ထမိန္လို္က္ေလွ်ာ္မယ္။ ငါ့သမီးေတြကုိ ဘယ္ေတာ့မွ ေက်ာင္းမထုတ္ဘူး။” အဲဒီလုိ ေၾကြးေၾကာ္ျပီး ေစ်းေရာင္းခဲ့တာေပါ့။ အေမက ေကာက္ညွင္းေပါင္းအျပင္ မုန္႔မ်ိဳးစံုလည္း တတ္သေလာက္ လုပ္ေရာင္းတယ္။ ဒါ့အျပင္ အေမလုပ္ခဲ့တာေလး တစ္ခုရွိေသးတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆုိရင္ ကၽြန္မတုိ႔ရြာမွာ နာေရးအသင္းပံုစံ အသင္းေလးရွိတယ္။ အသင္း၀င္ေတြက လူတစ္ေယာက္ေသရင္ တစ္ေယာက္တစ္ရာစီ ထည့္ၾကတယ္။ ရတဲ့ပုိက္ဆံကုိ ေသတဲ့သူအိမ္ကုိ လွဴၾကတယ္။ အသင္းသားေတြဆီက ပုိက္ဆံစုဖုိ႔ တစ္ေယာက္က တာ၀န္ခံရတယ္။ အဲဒီတာ၀န္ခံကုိ အသင္းက နွစ္ရာ့ငါးဆယ္ ေပးတယ္။ အေမက သမီးသံုးေယာက္နဲ႔ ရုန္းကန္ေနရေတာ့ ေစ်းေရာင္းျပီး အားတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ အဲဒီတာ၀န္ခံ အလုပ္ကုိလုပ္ခဲ့တယ္။

အေမ တစ္ခ်က္မွ မညည္းညဴခဲ့ပါဘူး။ အေမ့ကုိသနားတဲ့ကၽြန္မ ပဲျပဳတ္ကူေရာင္းေပးတယ္။ တတ္နိုင္တာ ၀ုိင္းလုပ္ေပးခဲ့တယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ၈၈ေက်ာင္းသား အေရးအခင္းျဖစ္ေတာ့ ေက်ာင္းေတြပိတ္တယ္။ ဆန္ေတြရွားပါးတာမုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ ဆန္ျပဳတ္စားရတာ ရက္ေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ေက်ာင္းေတြျပန္ဖြင့္ေတာ့ ကေလးေတြကုိ ေက်ာင္းမထားဖုိ႔ အိမ္နီးနားခ်င္္းေတြက အေမ့ကုိ ေျပာပါတယ္။ အေမ ကၽြန္မတုိ႔ကုိ ေက်ာင္းမထုတ္ခဲ့ပါဘူး။ ေကာက္ညွင္းေပါင္း ေရာင္းတာအျပင္ လုပ္လုိ႔ရတဲ့ အလုပ္ေလးေတြကုိ အပင္ပန္းခံလုပ္ျပီး ေက်ာင္းထားခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီလုိ ေက်ာင္းထားရင္း ကၽြန္မအမ ဆယ္တန္းေအာင္ခဲ့ပါတယ္။ အေမ့မ်က္နွာက အျပံဳးကုိ လမင္းၾကီး အရႈံးေပးရမယ္လုိ႔ ကၽြန္မထင္ခဲ့တယ္။ အေမ့ကံက ဆုိးတာလား ကၽြန္မ အမက ကံဆုိးတာလား မသိလုိက္ပါဘူး။ ကၽြန္မအမ ဆယ္တန္းေအာင္ျပီး မၾကာခင္ေလးမွာ အိမ္ေထာင္က်သြားခဲ့တယ္။ အဲဒီခ်ိန္တုန္းက အေမေရာ ကၽြန္မေရာ ရင္တစ္ခုလံုး ျပိဳကြဲမတတ္ ငုိခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေမ ကၽြန္မကုိ ေက်ာင္းဆက္ထားပါတယ္။ “သမီး... စာၾကိဳးစားေနာ္၊ အေမ့သမီး အရုပ္ဆုိးမေလးက အေမ့နားမွာ ေနမယ္မလား”တဲ့ေလ။ ကၽြန္မ အရမ္းခံစားခဲ့ရတယ္။ သမီးေတြကုိ တအားခ်စ္တဲ့ အေမ ဘယ္ေလာက္ထိ ခံစားေနရမယ္ဆုိ ကၽြန္မကုိယ္တုိင္ ျမင္ေနခဲ့ရလုိ႔ပါပဲ။ ညီမေလးက ငယ္ေသးေတာ့ ဘာမွ မသိေသးဘူးေပါ့။

အဲဒီအခ်ိန္က စျပီး အေမနဲ႔ကၽြန္မ ဘ၀ကုိ ပုိရုနး္ကန္လာခဲ့ရတယ္။ ညီမေလးကုိလည္း ဂရုစုိက္ရင္း ကၽြန္မတုိ႔ ဘ၀က ဆရာေဇာ္ဂ်ီေရးထားတဲ့ ေဗဒါလမ္းကဗ်ာထဲကလုိ အံကုိခဲလ်က္ ယက္ကန္ယက္ကန္ပါပဲ။ အေမ့အတြက္ ေလာကဓံက တကယ္ကုိ ခက္ခဲေနေပမဲ့လည္း သမီးေတြအေပၚထားတဲ့ အေမ့ေမတၱာေၾကာင့္ အရာအားလံုးကုိ္ အေမ ေက်ာ္ျဖတ္နုိင္ခဲ့တယ္ထင္ပါရဲ့။

ဒီလုိနဲ႔ပဲ ကၽြန္မ ဆယ္တန္းကုိ တက္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ ျမိဳ႕မွာတက္ရတာဆုိေတာ့ စားရိတ္က ပုိၾကီးလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မကုသုိလ္ကံက ေဖးမလာလုိ႔ ထင္ပါရဲ႕။ အေဖမရွိသူေတြတြက္ ေထာက္ပံ့ လစာရခဲ့တယ္။ က်ဴရွင္ဆရာေတြကလည္း လစာမယူပဲ သင္ေပးခဲ့တယ္။ စာအုပ္ေတြ လုိအပ္လာရင္လည္း ေက်ာင္းက ဆရာ ဆရာမေတြက ကူညီေပးၾကတယ္။ ကၽြန္မအတတ္နိုင္ဆံုး ၾကိဳးစားခဲ့လုိ႔ ဆယ္တန္းကုိ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။

ကၽြန္မဆယ္တန္း ေအာင္စာရင္း ထြက္တဲ့ေန႔မွာ အေမ့ကုိ တရြာလံုးကေျပာၾကတယ္။ “နွင္းရည္ရယ္… နင့္ေလာက္ေတာ္တဲ့ အေမမ်ိဳး ငါတုိ႔ရြာမွာ ရွိေနေသးတယ္။ သမီးေတြကလည္း ေတာ္လုိက္တာ၊ စာအရမ္းေတာ္ၾကတယ္။ နွင္းရည္ရယ္… နင့္ကုိ တကယ္ဂုဏ္ယူပါတယ္”တဲ့ေလ။ အေမေလ ကၽြန္မကုိဖက္ျပီး မ်က္ရည္က်ရင္း “သမီးရယ္… အေမေပ်ာ္လုိက္တာ၊ အေမ အပင္ပန္းခံရက်ိဳး နပ္ပါတယ္။ သမီးေတြ ပညာတတ္သာျဖစ္မယ္ဆုိရင္ အေမဘာမဆုိ လုပ္နုိင္ပါတယ္”တဲ့ေလ။

အေမ့ရဲ႕ ေဒၚနွင္းရည္ဆုိတဲ့ နာမည္ေလးက ကၽြန္မနဲ႔ ကၽြန္မအမ ဆယ္တန္းေအာင္ျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မတုိ႔ရြာမွာ လူတုိင္းဂုဏ္ယူစရာ ျဖစ္လာခဲ့တာေပါ့။ တစ္ေန႔ေတာ့ အေမက ကၽြန္မကုိ ေျပာပါတယ္။ “သမီးဆယ္တန္းေအာင္ျပီး ဘာအလုပ္လုပ္မွာလဲ၊ အေမကေတာ့ ဆရာမေလး လုပ္ေစခ်င္တယ္ သမီးရယ္”။ “ဟာ… အေမကလည္း သမီး ဆရာမ မလုပ္ခ်င္ပါဘူး၊ ေရွ႕ေနမၾကီး ျဖစ္ခ်င္တာပါ”။ “သမီးရယ္ ေရွ႕ေနဆုိတာ သူမ်ားကုိ ကူညီတာေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ တခါတေလ လိမ္ရတာ အဆင္ေျပေအာင္ ညာေျပာရတာေတြ ရွိတယ္ေလ သမီးရဲ႕။ ေက်ာင္းဆရာမ အလုပ္ဆုိတာ ဘုရားနဲ႔တဂုိဏ္းတည္း ျမင့္ျမတ္တဲ့အလုပ္ေလ။ သူတပါးကုိ္လညး္ ပညာေတြ သင္ၾကားေပးတယ္ မွ်ေ၀ေပးတယ္ေလ။ သမီးရယ္ အေမ့ကုိခ်စ္တယ္ဆုိရင္ စဥ္းစားေနာ္”တဲ့။ ကၽြန္မ အေမ့ကုိ ၾကည့္ရင္း အေတြးကုိ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ဖုိ႔ ေတြးေနမိတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔အေျခေနနဲ႔ ေက်ာင္းဆက္တက္ဖုိ႔လည္း အဆင္မေျပေတာ့ ကၽြန္မအလုပ္တစ္ခုခုလုပ္ရင္း အေ၀းသင္ေျဖရမွာေတာ့ ေသခ်ာေနျပီေလ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မဆရာမ တကယ္မလုပ္ခ်င္ေတာ့ အေမ့ကုိျပန္ေျပာရမွာလည္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္မွာစုိး စိတ္ထဲမွာခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္ေနတုန္းပါပဲ။

ေနာက္တစ္ေန႔ ကၽြန္မက အျပင္ကျပန္လာေတာ့ အေမ အိမ္မွာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားေျပာေနပါတယ္။ ကၽြန္မေရာက္တာ အေမ မသိလုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အေမ့စကားသံက ကၽြန္မနားထဲေရာ ရင္ထဲထိေရာက္လာတယ္။ “သူငယ္ခ်င္းရယ္… သမီးေလးက ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ ေရွ႔ေနျဖစ္ခ်င္တာတဲ့ေလ။ ကၽြန္မက ဆရာမေလး လုပ္ေစခ်င္တာေလ။ ကၽြန္မတစ္သက္လံုး အပင္ပန္းခံလာခဲ့တာ ကၽြန္မသမီးေလးေတြကုိ အျဖဴအစိမ္း ၀တ္စံုေလးနဲ႔ ေက်ာင္းဆရာမေလး ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵတစ္ခုတည္းပါ။ ကၽြန္မ ေသသြားလို႔ရွိရင္လည္း မနွင္းရီတစ္ေယာက္ သူ႕သမီးေလးေတြကုိ ေကာက္ညွင္းေပါင္းေရာင္းရင္း ေက်ာင္းဆရာမေလးေတြ ျဖစ္ေအာင္ ထားေပးခဲ့တယ္ေနာ္ဆုိတဲ့ စကားေလးပဲ ၾကားခ်င္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ သမီးစိတ္မပါရင္ မတိုက္တြန္းေတာ့ပါဘူးရွင္”။

ကၽြန္မတကယ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္လာရင္း အေမ့ဆီကုိ ေျပးထြက္သြားရင္း “အေမရယ္ သမီးကုိတအားခ်စ္တဲ့ အေမ့ဆႏၵကုိ သမီးျဖည့္ဆည္းေပးမွာပါ အေမရယ္။ သမီး ေက်ာင္းဆရာမ အလုပ္ပဲလုပ္ေတာ့မယ္ေနာ္ အေမ”လုိ႔ ေျပာလုိက္ပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္မေျပာလုိက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အေမ့မ်က္နွာမွာ ေပၚလာခဲ့တဲ့ ပီတိအျပံဳးကုိ ကၽြန္မရင္ထဲ တစ္သက္လံုး သိမ္းထားဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္မ ဆရာမအလုပ္ကုိ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၇ ေမလ ကုန္ေလာက္မွာ အလုပ္ခန္႔စာ က်လာခဲ့ပါတယ္။ ဇြန္လ ၁ရက္ေန႔မွာ ေက်ာင္းဆရာမေလး အျဖစ္နဲ႔ ေက်ာင္းစတက္ရေတာ့မယ္ေပါ့။

ေရာက္လာခဲ့ပါျပီ။ ကၽြန္မ ရင္အခုန္ရဆံုး စိတ္ၾကည္နူးရဆံုး အေမ့ဆႏၵကုိ ပထမဆံုးျဖည့္ဆည္းခြင့္ရတဲ့ေန႔ေလးေပါ့။ အဲဒီေန႔ေလးကေတာ့ ကၽြန္မအတြက္ အေမကုိယ္တုိ္င္ ခ်ဳပ္ထားေပးတဲ့ ၀တ္စံုေလးကုိ ဆင္ျမန္းျပီး ေက်ာင္းဆရာမေလးအျဖစ္ ေက်ာင္းစတက္မဲ့ ၁၉၉၇ ဇြန္လ တစ္ရက္ေန႔ေပါ့ရွင္။

တုနႈိင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္ အေမ၊ သားသမီးအတြက္ဆုိ ဘာကုိမဆုိ လုပ္နုိင္တဲ့ အေမ၊ သမီးေလးကုိ ေက်ာင္းဆရာမေလးျဖစ္ခ်င္တဲ့ အေမ့ဆႏၵကုိ ကၽြန္မျဖည့္ဆည္းခြင့္ရခဲ့တဲ့ ဒီေန႔ေလးကုိ ကၽြန္မ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့နုိင္သလုိ အေမ့ကုိလည္း တကယ္ေက်းဇူးတင္ေနမိပါေတာ့တယ္ရွင္။

ဒါေၾကာင့္ သားသမီးတုိင္း ကၽြန္မအေမရဲ႕ ကၽြန္မတုိ႔အေပၚထားခဲ့တဲ့ ေစတနာ ေမတၱာကုိ မွ်ေ၀ခံစားရင္း မိဘမ်ားကို တတ္နုိင္တဲ့ဘက္က ျပန္လည္ေက်းဇူးဆပ္နုိင္ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းရင္ ဒီေဆာင္းပါးေလးကုိ ေရးသားတင္ျပလုိက္ပါတယ္ရွင္။

အေမ့ေက်းဇူး ျမင့္မုိရ္ဦးမုိ႔
ၾကည္နူးေတြးဆ ေမတၱာမွ်၍
ေတြ႔ရဆံုခ်ိန္ ျပံဳးမမွိန္ခင္
ေရာင္ရွိန္လက္လက္ ေနမင္းတက္သုိ႕
တစ္သက္လံုးပင္ ဥာဏ္နဲ႔ယွဥ္ကာ
ဆင္ျခင္လုိ႔သာ ဆပ္ၾကပါ။

လရိပ္ေလး (ေမာင္းမကန္)
(၃. ၄. ၂၀၁၄)
http://layeiklay.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment