Pages

Monday, February 17, 2014

“ပန္းခတၱာ၏ လြမ္းပီတိ”


“မုိးေလးေရ……. မုိးေလး”

ခပ္ေဝးေဝးမွ ေအာ္ေခၚသံ ၾကားေနရသည္။ အသံၾကားသည္နွင့္ သူ၏ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္း ခတၱာျဖစ္ မည္ဆုိသည္ကုိ သိလုိက္သည္္။ မနက္စာစားၿပီး အိမ္ေရွ႕တြင္ထုိင္ေနစဥ္ မုိးေလး အသံၾကားရာဘက္သုိ႔ ၾကည့္လုိက္သည္။

ခတၱာတစ္ေယာက္ လက္ထဲတြင္ စာအိတ္ေလးကုိင္ၿပီး မုိးေလးဆီ ဝမ္းသာအားရ ေျပးလာေနသည္။ အနားေရာက္သည္နွင့္ ခတၱာက အေမာတေကာျဖင့္

“မုိးေလး….. မုိးေလး…….”

“ခတၱာရယ္… ေျဖးေျဖးေျပာပါဟယ္၊ ဘာျဖစ္လာတာလဲ၊ နင္ကလုပ္လုိက္ရင္ အလန္႔တၾကားခ်ည္းပဲ”

“မဟုတ္ပါဘူးဟာ ငါေပ်ာ္လုိ႔ပါ”

“အင္း… ဘာေတြမ်ား ေပ်ာ္စရာရွိလုိ႔လဲ၊ ထီေပါက္လာလုိ႔လား၊ ေျပာပါအံုး”

“ဒီမွာေလ၊ အလုပ္ခန္႔စာ က်လာၿပီေလ၊ နင္ေရာ ငါေရာ တစ္ေက်ာင္းတည္း အတူတူက်တယ္ဟဲ့ သ္ိလား”

“ဟယ္… ဘယ္ေက်ာင္းကုိ က်တာလဲ”

မုိးေလး ထူပူသြားသည္။ မုိးေလးနွင့္ ခတၱာ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးကတည္းက အလုပ္ေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္။ အလုပ္မရခင္ ရြာကမူလတန္းေက်ာင္းတြင္ လုပ္အားေပးေနၾကသည္။ မုိးေလးသည္ သူငယ္ခ်င္းခတၱာကုိ ခင္၍သာ ဆရာမအလုပ္ကုိ အတူတူေလွ်ာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆရာမအလုပ္ကို ၀ါသနာမပါေပ။ အေဝးႀကီးသြားရမည္ကုိ စုိးရိမ္စိတ္ျဖင့္ ခတၱာလက္ထဲက အလုပ္ခန္႔စာကုိ ယူၾကည့္လုိက္သည္။ သြားေရာက္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရမည့္ေနရာသည္ တနသၤာရီတုိင္း ေလာင္းလံုးၿမိဳ႕နယ္ စမ္းလွမ္းေက်းရြာ မူလတန္းေက်ာင္း ျဖစ္ေနသည္။

မုိးေလး မ်က္လံုးမ်ား ျပာေဝသြားသည္။ မုိးေလးတုိ႔ရြာသည္ ထားဝယ္ၿမိဳ႕နွင့္ ဆယ္မိုင္ခန္႔သာေဝးသည္။ ထုိက္သင့္သေလာက္လည္း စည္ကားသည္။ ခရီးလမ္းပန္းလည္း အဆင္ေျပသည္။ စမ္းလွမ္းရြာသုိ႔ မုိးေလးတို႔ရြာမွ သြားမည္ဆုိပါက ထား၀ယ္ကို ကားျဖင့္သြားရမည္။ ထုိမွတဆင့္ ေလာင္းလံုးၿမိဳ႕ကုိ ဆက္သြားရမည္။ ေလာင္းလံုးမွစမ္းလွမ္းသုိ႔ ကားလမ္း၊ လွည္းလမ္းမရွိ၊ ေတာင္ကုိေက်ာ္၍ ေျခလ်င္သြားရမည့္ရြာ၊ အေတြးနွင့္ပင္ မုိးေလး စိတ္ညစ္သြားသည္။ ခတၱာသည္ တကယ့္အျပစ္ကင္းစင္ေသာ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ပမာေပ်ာ္ေနသည္။

အမွန္ဆုိ ခတၱာဘ၀ကသနားစရာေကာင္းသည္၊ ခတၱာတြင္ အေဖေရာ အေမေရာမရွိေတာ့ေပ။ ေဒၚေလး အေထာက္အပံ့ျဖင့္ ဆယ္တန္းေအာင္ခဲ့သည္။ ဘြဲ႕တစ္ခုရေအာင္ ဆရာမလုပ္၍ ရသည့္လစာနွင့္ အေဝးသင္ေျဖရန္ ဆံုးျဖတ္ထားသူျဖစ္သည္။ ခတၱာအတြက္ေတြးၿပီး မုိးေလးေပ်ာ္ေနေသာ္လည္း ရင္ထဲ ေၾကာက္သလုိလုိ ရွိေနသည္။

“မုိးေလး ဘာျဖစ္သြားတာလဲ”

အနားကပ္ေမးလုိက္သည့္ ခတၱာအသံၾကားမွ မုိးေလး အသိျပန္ဝင္လာၿပီး

“ဘာမွမျဖစ္ပါဘူးဟာ၊ အိမ္နဲ႔ခြဲရမွာဆုိေတာ့ ဝမ္းနည္းသလုိလုိ ခံစားရလုိ႔ပါ” ဟု ေျဖလုိက္မိသည္။

“ဟာ… ျဖစ္စရာလား၊ ငါတုိ႔က ပညာနဲ႔ အျမင့္ျမတ္ဆံုး အလုပ္ကုိ လုပ္မွာေလ၊ အေတြ႔ႀကံဳလည္း ရတာေပါ့၊ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကမယ္ေနာ္… ေနာ္”

ခတၱာက ပခံုးဖက္ၿပီး ေျပာလာသျဖင့္ “အင္းပါ” ဟု မိုးေလး ေခါင္းညိတ္လုိက္ရျပန္သည္။

* * *

ေမလ ၂၈ရက္ ၁၉၉ဝ…….

မုိးေလးနွင့္ခတၱာ အထုပ္အပုိးမ်ားျဖင့္ ေလာင္းလံုးၿမိဳ႕သို႔ ေန႔လယ္ ၁၂ နာရီေက်ာ္ေလာက္ေရာက္သည္။ မုိးေလးတုိ႔ ေလာင္းလုံးေရာက္သည္နွင့္ စမ္းလွမ္းရြာသားမ်ား လာႀကိဳေနၾကသည္။ အထုပ္အပုိးမ်ားကုိ ကူသယ္ေပးၾကသည္။ မုိးေလးက ေတာင္တက္လမ္းမ်ား ျမင္ကတည္းက စိတ္ပ်က္သြားသည္။ ခတၱာကမုိးေလးနွင့္မတူ ရြာသားမ်ားနွင့္ ေဖာ္ေရြစြာ စကားေျပာၿပီး သမင္ပ်ိဳမေလးနွယ္ တက္ၾကြေနသည္။ ေတာင္တက္လမ္းေရာက္ေသာအခါ ရြာသားတစ္ေယာက္က မုိးေလးကုိ

“ဆရာမေလး.. ပင္ပန္းေနၿပီလား ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရြာက ၿမိဳ႕နဲ႔အလွမ္းေဝးလုိ႔ မလာခ်င္ၾကဘူး ဆရာမရယ္၊ ဆရာမတုိ႔ လာတာကုိ တအား ေက်းဇူးတင္ေနတာ ဆရာမ ပင္ပန္းရင္ေျပာေနာ္၊ နားနားၿပီးသြားမယ္”

သူတုိ႔ အားကုိးတႀကီး ေျပာတာၾကားရေသာအခါ မုိးေလးအေမာ ေျပသြားျပန္သည္။ တစ္နာရီနီးပါး ပင္ပန္းစြာ ေလွ်ာက္လုိက္ရသည္။ ေရာက္ၿပီ... မုိးေလးတုိ႔ ေနရမည့္အိမ္။ အိမ္ေပၚေရာက္သည္နွင့္ ဧည့္ခန္းတြင္ လူႀကီးသံုးေယာက္ ေစာင့္ေနၾကသည္။

“လာလာ.. ဆရာမတုိ႔ ေမာလာၿပီလား၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေစာင့္ေနတာၾကာၿပီ အိမ္ေပၚၾကြပါခင္ဗ်ာ”

ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြပဲ ေခၚၾကသည္။ မုိးေလးၾကည့္လုိက္သည္ အရပ္ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္းနွင့္ ဥပတိရုပ္သန္႔သန္႔ အသက္သံုးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ ရွိမည္ထင္သည္။ သူကစတင္ၿပီး

“ကၽြန္ေတာ္က ဒီရြာေက်ာင္းက ဆရာႀကီး ဦးစုိးျမင့္ပါ”

“သူက ဥကၠဌ ဦးစိန္ေမာင္းပါ”

“ဟုိဘက္က အတြင္းေရမွဴး ဦးထြန္းပါ” ဆုိၿပီး မိတ္ဆက္ေပးသည္။

“ဟုတ္ကဲ့၊ ေတြ႔ရတာ၀မ္းသာပါတယ္ရွင္။ ကၽြန္မက ခတၱာပါရွင္၊ သူကေတာ့ မုိးေလးပါရွင္”

ခတၱာက သြက္လက္စြာ ျပန္လည္မိတ္ဆက္လုိက္သည္။ ဆရာႀကီးက

“ဆရာမတုိ႔ ေနေရး စားေရးအကုန္လံုးကုိ ဥကၠဌတုိ႔အိမ္က တာ၀န္ယူထားပါတယ္၊ လုိအပ္တာရွိရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိလည္း ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ ေက်ာင္းကိစၥက မနက္ျဖန္ေက်ာင္းေရာက္မွ တုိင္ပင္ၾကတာေပါ့၊ ဆရာမတုိ႔လည္း ပင္ပန္းလာတယ္ နားလုိက္ပါအံုးခင္ဗ်ာ” နႈတ္ဆက္ၿပီး အသီးသီးျပန္ကုန္ၾကသည္။ ေနရမည့္အိမ္နွင့္ ေက်ာင္းက နီးနီးမုိ႔ ေတာ္ေသးသည္။ ဥကၠဌမိသားစုက လုိေလေသးမရွိ လုပ္ေပးထားၾကသည္။

မုိးေလးတုိ႔ ပစၥည္းမ်ားေနရာခ်ၿပီးေသာအခါမွ ေဘးဘီဝဲယာကုိ ၾကည့္မိသည္။ ရြာကေလးသည္ အလြန္သာယာလွ်က္ ေနခ်င္စဖြယ္ေလးျဖစ္ေနသည္။ ေတာင္ေျခကေန ရြာစလာၿပီး တစ္မုိင္နီးနီးခန္႔တြင္ သဲေသာင္ျပင္ေလး ျဖစ္သြားသည္။ သဲေသာင္ျပင္၏ေတာင္ဘက္တြင္ ပင္လယ္ကမ္းေျခ၊ ေျမာက္ဘက္တြင္ ေတာစပ္ေလး တည္ရွိသည္။ ရြာကုိ အထဲပုိင္းနွင့္ အျပင္ပုိင္းဆုိၿပီး ခြဲျခားထားသည္္။ မုိးေလးတုိ႔ စာသင္ရမည့္ေက်ာင္းက ရြာအျပင္ပုိင္းတြင္ျဖစ္သည္။ ေစ်းေသးေသးေလးလည္း ရွိသည္။ မုိးေလးနွင့္ခတၱာ ရြာအေနထားကုိၾကည့္ၿပီး အရမ္းေပ်ာ္ေနမိသည္။

* * *

ဇြန္လ ၁-ရက္၊ ေက်ာင္းစဖြင့္သည့္ေန႔။

မုိးေလးနွင့္ခတၱာ ေက်ာင္းသို႔ ေစာေစာသြားၾကသည္။ ဆရာႀကီးလည္း အေစာႀကီးေရာက္ေနသည္။ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္မွ မရွိေသးပါ။ ဆရာႀကီးက တစ္ေက်ာင္းလံုးတြင္ ေက်ာင္းသားဦးေရ ၅ဝ-ေလာက္ပဲ ရွိေၾကာင္း ေျပာသည္။ သူငယ္တန္းမွ စတုတၳတန္းထိ အတန္းငါးတန္းကုိ ခြဲယူရန္ေျပာသည္။ ခတၱာက သူငယ္တန္းနွင့္ စတုတၳတန္းယူလုိက္သည္။ မုိးေလးက ပထမတန္းနွင့္ ဒုတိယတန္းယူလုိက္သည္။ ဆရာႀကီးက ရံုးအလုပ္မ်ားနွင့္ လစာသြားထုတ္ရသျဖင့္ တတိယတန္း ကုိယူရန္ ဆံုးျဖတ္လုိက္ၾကသည္။ ၉နာရီထုိးၿပီ ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္း ထုိး၍မရေသးေပ။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္မွ ေရာက္မလာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ “ဘာေၾကာင့္မလာၾကတာလဲ” မိုးေလး ေတြးေနစဥ္ ခတၱာက

“ဆရာႀကီး ေက်ာင္းသားေတြကဘယ္ခ်ိန္မွ ေက်ာင္းလာတက္တာလဲ ဆရာႀကီး”ဟုေမးလိုက္သည္။

“ဒီလုိပါပဲဗ်ာ၊ ဒီရြာက တံငါရြာေလ၊ ေလွဝင္ၿပီး ငါးေရာင္းလုိ႔ရမွ ဆန္ဝယ္ၾကရတာ၊ ဒီရြာက ဘာမွမထြက္ဘူး ဆရာမ၊ ငါးမ်ားမ်ားရလာရင္ ဒီမွာေရာင္းလုိ႔မရဘူး ေတာင္ကုိေက်ာ္ၿပီး ေလာင္းလံုးၿမိဳ႕ေပၚမွာ သြားေရာင္းရတာ၊ ၿမိဳ႕ကေစ်းသည္ေတြ ကလည္း ေတာင္ကုိေက်ာ္ၿပီး ဆန္ေတြ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ ဒီမွာလာေရာင္းၾကတယ္။ ကေလးေတြက မိဘျပန္လာတာကုိ ေစာင့္ေနရင္း ကေလးထိန္းေနရတာ ဆရာမ၊ အားတဲ့ခ်ိန္မွ ေက်ာင္းကုိေျပးလာၾကရတာ၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း အစကေျပာပါ ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ဘဝေလးေတြက တကယ္သနားစရာျဖစ္ေနလုိ႔ သူတုိ႔လာတဲ့ခ်ိန္မွ ေစာင့္ၿပီးသင္ေပးရတယ္ ဆရာမရယ္” ဆရာႀကီးက ရြာအေျခေနနွင့္ ေက်ာင္းအေျခေနကုိ ရွည္လ်ားစြာ ရွင္းျပသည္။

စာသင္ဖို႔ အားခဲထားသည့္ ခတၱာတစ္ေယာက္ မ်က္နွာမေကာင္းေပ။ မုိးေလးက ဘာမွမေျပာခ်င္သျဖင့္ ခတၱာကုိပဲ ဘယ္လုိလဲဆုိသည့္သေဘာျဖင့္ ၾကည့္လုိက္သည္။ ဆရာႀကီးက စိတ္ရင္းေကာင္းသည္။ ရြာကလည္း ခ်စ္ၾကသည္။ ဆရာႀကီးက ေအးေဆးစြာေျပာဆုိတတ္ၿပီး မိုးေလးတုိ႔ကုိ ေမာင္နွမအရင္းလုိေနရန္၊ ေက်ာင္းအတြက္လုိအပ္သည္ကို တတ္နိုင္သေလာက္ ၀ုိင္း၀န္းလုပ္ေဆာင္ေပးရန္ ေျပာသည္။ ကေလးမ်ားနွင့္ မိဘမ်ားအေပၚလည္း သည္းခံနားလည္ေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိလာသည္။ မုိးေလးတုိ႔က တတ္နုိင္သေလာက္ကူပါ့မည္ဟု ကတိေပးၾကသည္။

ဆရာႀကီးနွင့္ စကားေျပာေနရင္း ၁၀-နာရီထုိးခါနီးက်မွ ကေလးမ်ား တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕တြင္ အျဖဴအစိမ္းလည္းမရွိ၊ လြယ္အိတ္လည္း လူတိုင္းတြင္မရွိ၊ စာအုပ္ ကုိင္သူကုိင္၊ သင္ပုန္းေလးကုိင္သူကုိင္ျဖင့္ တေျဖးေျဖး လူစံုလာသည္။ အတန္းေနရာမ်ားကုိ ဆရာႀကီးနွင့္ ခတၱာကပင္ ေနရာခ်ေပးသည္။ မိုးေလးက ကေလးမ်ားကုိ ေနရာခ်ေပးသည္။ ေက်ာင္းက အခန္းခြဲထားျခင္း မရွိေပ။ တစ္တန္းနွင့္တစ္တန္း ေက်ာင္းသားအားလံုးကုိ ျမင္ေနရသည္။ အတန္းက ငါးတန္း ဆရာက သံုးေယာက္ ဒီဘက္အတန္းကုိသင္လွ်င္ ဟုိဘက္အတန္းကုိ စာေရးခုိင္းထားရသည္။ ဒီကစာသင္ေနလွ်င္ ဟုိဘက္က ရန္ျဖစ္ျပန္သည္။ ခတၱာနွင့္ မုိးေလး ေတာ္ေတာ္ေလးႀကိဳးစား သင္ၾကရသည္။

မုိးေလးက “ဒီတိုင္း ဆက္သင္ေနရမယ္ဆုိ ငါေတာ့ေသမွာပဲ၊ ကေလးေတြက ညစ္ပတ္တာနဲ႔ ဆုိးတာနဲ႔ စိတ္ပ်က္ပါတယ္” လုိ႔ ညည္းလုိက္မိသည္။ အိမ္ျပန္ခ်င္စိတ္လည္းတဖြားဖြား ျဖစ္လာသည္။ ခတၱာက

“မုိးေလးရယ္ စိတ္ရွည္စမ္းပါဟယ္၊ ကေလးေတြ သနားပါတယ္၊ ငါတုိ႔သင္မေပးရင္ ဘယ္သူသင္ေပးမွာလဲဟာ” ေျပာလာသျဖင့္ မုိးေလးစိတ္ေလွ်ာ့ လုိက္ရျပန္သည္။

* * *

ေက်ာင္းဖြင့္ၿပီး ဒုတိယေန႔။

ခတၱာက သူငယ္တန္းတြင္ ဝလံုးေရးနည္း သင္ေနသည္။ “သားတုိ႔သမီးတုိ႔ မေရးတတ္တဲ့သူ ဆရာမဆီလာ” ကေလးမ်ား အေျပးေလးထြက္လာၾကၿပီး “မီး မေရးတတ္ဘူး၊ သားလည္း မေရးတတ္ဘူး”နွင့္ ဆူညံစြာ ေျပာရင္း ခတၱာနား ဝုိင္းအံုေနၾကသည္။ ခတၱာ တစ္ဦးခ်င္းကုိ လက္ထပ္ၿပီး သင္ေပးေနသည္။ ခတၱာ၏စိတ္ရွည္မႈကုိ မုိးေလးစိတ္ထဲက ခ်ီးက်ဴးလုိက္မိသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေမာင္တူးဆုိသည့္ ေကာင္ေလးသည္ ထြက္လဲမထြက္လာ ေရးလည္းမေရးပဲ ထိုင္ေနသျဖင့္ ခတၱာက “ဟဲ့ ကေလး၊ ဘာလုိ႔ မေရးတာလဲ ထစမ္း”လုိ႔ လွမ္းေအာ္ေနသည္။ ကေလးက မ်က္ရည္က်ၿပီး အသားမ်ား တဆတ္ဆတ္ တုန္ေနသည္။ မုိးေလးလည္း ခတၱာေအာ္သံၾကားသျဖင့္ လွမ္းၾကည့္လုိက္ခ်ိန္တြင္ ခတၱာက ကေလးဆီ အေျပးကေလးသြားၿပီး “ကေလး ဘာျဖစ္တာလဲ” အလန္႔တၾကား ေပြ႔ခ်ိီကာ ေမးေနတာ ေတြ႔ရသည္။ “ဟယ္.. ခုနက သူပဲေအာ္ၿပီး ခုေတာ့ သူ မဟုတ္တာၾကေနတာပဲ” မုိးေလး ေရရြတ္လုိက္သည္။ ကေလးနွင့္ခတၱာ အၾကာႀကီး စကား ေျပာေနသည္။ မုိးေလး ပထမတန္းစာသင္ၿပီး ၾကည့္လုိက္ရာ ဘယ္လုိေခ်ာ့လုိက္သည္မသိ ေမာင္တူး စာေရးေနသည္။ ခတၱာ စတုတၳတန္းကုိ တစ္ခါထပ္သင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

စတုတၳတန္းတြင္ အတန္းသား ၈-ေယာက္ပဲ ရွိသည္။ အထူးျခားဆံုးက နုိင္နိုင္ဆုိေသာေကာင္ေလး ျဖစ္သည္။ နုိင္နိုင္၌ လက္နွစ္ဖက္လံုးတြင္ လက္ေခ်ာင္းမ်ားမရွိသလုိ ေျခေထာက္တစ္ဖက္တြင္သာ ေျခေခ်ာင္းမ်ားရွိၿပီး တစ္ဖက္က အရုိးေပ်ာ့ေလးလုိ ျဖစ္ေနသည္။ မုိးေလးနွင့္ခတၱာ ျမင္ကတည္းက အံ့ၾသေနသည္။ မုိးေလးက ကုိယ္သင္ရမည့္ အတန္းမဟုတ္သျဖင့္ ဘာမွမေမးပဲေနေသာ္လည္း ခတၱာ စာစသင္လွ်င္ ဒီကေလး ဘယ္လုိေရးမလဲသိလုိေသာေၾကာင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့သည္။ ကေလးက စာေရးသည့္အခ်ိန္ လက္ေခ်ာင္းမရွိတဲ့ လက္သီးဆုပ္နွစ္ဖက္ျဖင့္ ခဲတံကုိ ညွပ္၍ေရးသည္။ မေနနုိင္သျဖင့္ မုိးေလးသြားၾကည့္သည္။ လက္ေရး ၀ုိင္းစက္ေနသည္။ ခတၱာက ေပ်ာ္ေနသည္။ သူ႔ကေလးက မသန္ေပမဲ့ စြမ္းပါသည္ဆုိၿပီး ၾကြားခ်င္သည့္သေဘာျဖင့္ မုိးေလးကုိ ၿပံဳးၿပီးၾကည့္လိုက္သည္။

ခတၱာစာသင္ၿပီး ခဏနားေနခ်ိန္ မုိးေလးမေမးပဲ မေနနုိင္သျဖင့္ ေမးၾကည့္လိုက္မိသည္။

“ခတၱာ ခုနကေလးက တအားေၾကာက္ေနတာ ဘာျဖစ္တာလဲ”

“အင္း.. ငါမေျပာတတ္ေသးဘူး၊ သူ႔အေၾကာင္းမွ မသိေသးတာ၊ ညေန သူ႔အိမ္လိုက္ျပီး အေျခေနသြားစံုစမ္း လုိက္မယ္၊ မိဘေတြရဲ႕အျပဳအမူနဲ႔ ဆုိင္မယ္ထင္တယ္၊ သူ႔ကုိၾကည့္ရတာတစ္ခုခုခံစားေနရသလုိပဲ၊ စာေရးဖုိ႔ေခၚတာနဲ႔ အသားတဆတ္ဆတ္တုန္ေနတာ၊ မနည္းေခ်ာ့ေမာ့ထားရတယ္”

ညေနေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ေမာင္တူးအိမ္သုိ႔ မုိးေလးတုိ႔ လုိက္သြားၾကသည္။ အိမ္တြင္ သူ႔အေမရွိေနသည္။ သူ႔အေမက “ဟယ္ ဆရာမတုိ႔လာတယ္၊ ဘာကိစၥလဲဆရာမ၊ ထုိင္ပါရွင္” ဆုိၿပီး ဖ်ာခင္းေပးရင္း မုိးေလးတုိ႔ေဘးနား က်ဳံ႕က်ံဳ႕ေလး လာထုိင္သည္။

ခတၱာက “အေဒၚ ေမာင္တူးက ဘာလ႔ုိ တအားေၾကာက္တတ္တာလဲ၊ စာသင္ၿပီး စာေရးခိုင္းတဲ့ခ်ိန္ တအားေၾကာက္ၿပီး အသားတဆတ္ဆတ္တုန္ေနတယ္၊ ကၽြန္မ အေတာ္ေလး ေခ်ာ့ေမာ့ထားရတယ္”ဟု စကားစလိုက္သည္။ သူသိလုိသည္မ်ားကုိလည္း ေမးေနသည္။

ေမာင္တူးအေမက “ဆရာမရယ္… ေျပာရင္လည္း ကိုယ့္ေပါင္ကုိယ္လွန္ေထာင္းသလုိပါပဲရွင္၊ ဒါေပမဲ့ ဆရာမ ေမးေတာ့လည္း ေျပာပါ့မယ္ရွင္၊ သူ႔အေဖက အရက္တအားေသာက္တာ ဆရာမ၊ အရက္ေသာက္လာတုိင္းလည္း ကၽြန္မကုိ တအားရုိက္တယ္။ ကေလးကုိလည္း အခန္းထဲမွာ တံခါးပိတ္ထားတတ္တယ္ ဆရာမ၊ အဲလုိအၿမဲလုပ္ေနေတာ့ ကေလးက သူ႔အေဖကုိေရာ လူေတြကုိပါ ေၾကာက္တတ္သြားတာပါ။ ကၽြန္မလည္းသူ႔အေဖကုိ မေျပာရဲလုိ႔ ဒီတုိင္းပဲ ေနေနရတာပါ ဆရာမရယ္၊ ဆရာမတုိ႔ပဲ ကေလးကုိ အဆင္ေျပေအာင္ သင္ေပးပါရွင္”လုိ႔ မ်က္နွာညႈိးညႈိးျဖင့္ ခတၱာကုိ ျပန္ေျပာေနသည္။

ခတၱာကုိ မုိးေလးၾကည့္လုိက္စဥ္ ခတၱာဘာမွမေျပာပဲ ငိုင္ေနသည္။ ခဏၾကာမွ ခတၱာက ေမးလုိက္ျပန္သည္။

“သူ႔အေဖက ဘယ္ခ်ိန္ျပန္လာတာလဲ အေဒၚ”

“ျပန္ေရာက္ခါနီးၿပီ ဆရာမ”

“ကၽြန္မ ခဏေစာင့္မယ္ေနာ္”

“ရပါတယ္ ဆရာမ”

ခတၱာက ဆက္ေစာင့္ေနသည္။ မုိးေလးက ခတၱာဘာမ်ား ဆက္လုပ္မလဲလုိ႔ ေစာင့္ၾကည့္ရင္း ထုိင္ေနသည္။ မုိးေလးက ခတၱာနွင့္မတူ စာသင္စရာရွိတာသင္ ဆရာႀကီးခုိင္းလွ်င္ လုပ္ေပး ခတၱာႏွင့္ အေဖာ္လုိက္ေပးကာ အခ်ိန္ကုန္ေန တတ္သည္။ အခုမုိးေလးေရွ႕တြင္ ခတၱာ၏လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကုိျမင္ရေသာအခါ ထူးျခားေနသလားဟု ထင္ေနမိသည္။ တေအာင့္ေလးအၾကာတြင္ လူတစ္ေယာက္ယုိင္ထုိးယုိင္ထုိးျဖင့္ အိမ္ဘက္သုိ႔ေလွ်ာက္လာသည္။ ေမာင္တူးအေဖ ျဖစ္မည္ဆုိ သည္ကုိ မုိးေလး ခန္႔မွန္းမိသည္။ အိမ္ေပၚသုိ႔ မနုိင္႔တနုိင္ျဖင့့္္တက္လာသည္။ မုိးေလးနွင့္ခတၱာကုိ ျမင္လွ်င္ ပ်ာပ်ာသလဲျဖင့္ အမူးေျပသြားသည့္အလား ကုိယ္ကုိမတ္လုိက္ၿပီး “ဆရာမတုိ႔ ဘာလာလုပ္တာလဲဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ့္သား ေမာင္တူး ဆုိးလုိ႔လာ တုိင္တာလား” ဟုေမးသည္။

ခတၱာက “ ခဏထုိင္ပါအံုးရွင္၊ ကၽြန္မ ေျပာစရာရွိလုိ႔ပါ၊ ေမာင္တူးဆုိးလုိ႔လာတုိင္တာမဟုတ္ပါဘူးရွင္၊ စာသင္ရင္ တအားေၾကာက္ေနလုိ႔ အက်ိဳးေၾကာင္းသိခ်င္တာနဲ႔ လုိက္လာခဲ့တာပါ၊ သူ႔အေမေျပာျပတာနဲ႔ ေမာင္တူး ဘာေၾကာင့္အဲဒီလုိျဖစ္တယ္ဆုိတာ သိရလုိ႔ ဦးေလးကုိ ကၽြန္မေစာင့္ေနတာပါရွင္၊ ဦးေလးက အေဖပဲဟာ ေမာင္တူးကုိ ကၽြန္မထက္ ပုိခ်စ္လိမ့္မယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္ရွင္၊ ကၽြန္မက အေဖမရွိေတာ့ေပမဲ့ အေဖ့ေမတၱာကုိ နားလည္းၿပီသားပါ၊ ဦးေလးလည္း ခ်စ္တယ္ဆုိရင္ ေမာင္တူးေရွ႕ေရးအတြက္ အေလးထားေစခ်င္ပါတယ္ရွင္။ ေမာင္တူးကုိ တအားသနားလုိ႔ပါ၊ မိဘေတြရဲ႕ဂယက္ေၾကာင့္ ကေလးဘ၀ကုိ အညြန္႔မတံုးေစခ်င္လုိ႔ပါ၊ ျဖစ္နုိင္ရင္ ေမာင္တူးကုိ ေခ်ာ့ေမာ့ၿပီး မေၾကာက္ေအာင္ မိဘေတြကုိ ခ်စ္တတ္လာေအာင္ ဂရုစုိက္ေပးပါလားရွင္၊ ဦးေလးအရက္ေသာက္ရင္လည္း အလြန္အကၽြံမေသာက္ပဲ ေမာင္တူးအတြက္ျမင္ေယာင္ၿပီး ဆင္ျခင္ပါလုိ႔ ကၽြန္မေတာင္းပန္ပါရေစရွင္၊ ဒါမွလည္း ဒီကေလးက စာတတ္လာမွာပါ ဦးေလးရယ္”

ခတၱာက ရွည္လ်ားစြာ ရွင္းျပ ေျဖာင့္ဖ်ရင္း ေျပာေနသည္။ ကေလးအေဖက ဘာမွျပန္မေျပာပဲ ၿငိမ္သက္ေနၿပီး ေတာ္ေတာ္ၾကာမွ

“ဆရာမရယ္ ကၽြန္ေတာ္ ဆင္ျခင္ပါ့မယ္ဗ်ာ၊ ဆရာမကေတာင္ ကၽြန္ေတာ့္ကေလးအေပၚ ေစတနာထားနုိင္ေသးရင္ ကၽြန္ေတာ္ပုိထားရမွာေပါ့ဗ်ာ”

မုိးေလး ရင္ကုိဖိထားမတတ္ ထိန္႔လန္႔ေနစဥ္ ခတၱာကုိ ေမာင္တူးအေဖျပန္ေျပာသည့္စကားကိုၾကားလုိက္ရမွ သက္ျပင္းခ်နိုင္သည္။ ခတၱာက ေအာင္နုိင္သူအၿပံဳးျဖင့္ မုိးေလးလက္ကို တင္းတင္းေလးဆုပ္ကုိင္လိုက္သည္။ ေနာက္ေန႔ မ်ားတြင္ ေမာင္တူး ေက်ာင္းေရာက္လွ်င္စာေရးသည္။ သူငယ္ခ်င္မ်ားနွင့္လည္း ေဆာ့တတ္လာသည္။

* * *
ဆက္ရန္ ...

No comments:

Post a Comment