Pages

Thursday, March 13, 2014

“ေပ်ာ္ရႊင္ေသာဘဝမ်ား ပုိင္ဆုိင္ဖို႔”


ေလာကႀကီးမွာ လူရယ္လုိ႔ျဖစ္လာၿပီဆုိတာနဲ႔ ဘဝမ်ိဳးစံုနဲ႔ ရုန္းကန္ၾကရတယ္။ ဆင္းရဲျခင္း ခ်မ္းသာျခင္း၊ ရာထူးဂုဏ္ရွိန္ဝါျမင့္ျခင္း နိမ့္ျခင္း၊ အမ်ိဳးျမတ္ျခင္း နိမ့္ျခင္း၊ ရုပ္ရည္လွပျခင္း အက်ဥ္းတန္ျခင္း စသျဖင့္ ပံုသဏၭာန္မ်ိဳးစံုျဖင့္ ဘ၀ကုိျဖတ္သန္းၾကရတယ္။ ဒီလုိျဖတ္သန္းမႈမ်ား မတူညီျခင္းကုိ အတိတ္ကံကြဲျပားမႈေၾကာင့္လို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ အတိတ္ကံေၾကာင့္ ရလာတဲ့အက်ိဳးတရားေတြကိုလည္း ပစၥဳပၸန္ဉာဏ္ဝီရိယနဲ႔ ျပဳျပင္ယူလုိ႔ ရပါတယ္။

ကၽြန္မ စာေရနည္းအေျခခံလမ္းညႊန္သင္တန္း တက္ေရာက္စဥ္က စာေရးဆရာၾကီး ခ်စ္နိုင္(စိတ္ပညာ) ေျပာဖူးတဲ့ စကားတစ္ခြန္း ရွိပါတယ္။ “ဒီေန႔သင္တန္းကျပန္ရင္ ေရႊတိဂံုဘုရားကုိ ၀င္ဖူးလုိက္ပါ၊ မနက္ျဖန္ သင္တန္းျပန္လာတက္တဲ့ခ်ိန္က်ရင္ မေန႔ကလုပ္ထားတဲ့ကုသိုလ္ဟာ သင့္အတြက္ အတိတ္ကံေပါ့၊ အရင္ဘဝက မလုပ္လာလုိ႔ အတိတ္ကုသိုလ္ကံမရွိရင္ အခုဘဝမွာ ကုသိုလ္ရေအာင္ ေန႔တိုင္းက်င့္ႀကံပါ”တဲ့။ အရမ္းတန္ဖိုးရွိတဲ့ စကားေလးပါ။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အဆင္မေျပမႈမ်ားနဲ႔ ႀကံဳတြ႔ရတဲ့အခ်ိန္ အတိတ္ကံ မေကာင္းလုိ႔ပါဆုိျပီး စိတ္ဓာတ္ မက်ေစခ်င္ပါဘူး။ ေမြးဖြားျခင္းနဲ႔စၿပီး ေသဆံုးျခင္းနဲ႔ၿပီးဆံုးရမဲ့ လူ႔ဘဝမွာ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာရမယ္၊ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းတာရမွာမုိ႔ မေကာင္းမႈကုိေရွာင္ျပီး ေကာင္းတာကုိ ေန႔စဥ္အေလးထား လုပ္ေဆာင္သြားမယ္ဆုိရင္ လူတိုင္းကံေကာင္းလာၿပီး ဘဝမွာ အဆင္ေျပမႈမ်ားနဲ႔ ထိပ္တုိက္ ရင္ဆုိင္လာရမွာပါ။

ဘဝတစ္ခုမွာ အတိတ္ကံဆိုတာ မူရင္းျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ရွိဘဝမွာ ဉာဏ္ ဝီရိယက အဓိက က်ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ မဃေဒဝလကၤာ (ပိုဒ္ေရ ၂၄၅)၌ “ကံဟုမူလ၊ သမၺဳဒၶတို႔၊ ေဟာျပသည္မွာ၊ အရင္းသာရွင့္၊ ဥစၥာေဘာဂ၊ ဇီဝိတႏွင့္၊ သုခပြားရန္၊ ဤလူ႔ဌာန္ႏိႈက္၊ ဉာဏ္္ ဝီရိယ၊ ပေယာဂတည့္”ဟု၎၊ “လုံ႔လမထူ၊ ဉာဏ္္မကူဘဲ၊ အယူတေခ်ာင္း၊ ကံတေၾကာင္းမွ်၊ မေကာင္းလည္းကံ၊ ေကာင္းလဲကံဟု၊ ကံကိုခ်ည္းသာ၊ မကိုးရာဘူး၊ ပညာဉာဏ္္ျဖင့္၊ သင့္ မသင့္ကို၊ အခြင့္ရႈ၍၊ အျပဳလုံ႔လ၊ ယွိအပ္စြတည္း၊”ဟု၎ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မာန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ေရးသားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

အတိတ္ကံကုိ ပစၥဳပၸန္ဉာဏ္ဝီရိယနဲ႔ျပင္လုိက္လုိ႔ မင္းအျဖစ္စိုးစံရတဲ့ နန္းသက္ရွည္သြားတဲ့ မင္းတစ္ပါး အေၾကာင္းကုိ တင္ျပခ်င္ပါတယ္။

သီဟိုဠ္ရာဇဝင္မွာ “ဝသဘမင္း”ဆိုတာ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္၊ မင္းမျဖစ္ခင္ သာမန္လူတစ္ေယာက္ ဘဝတုန္းက ဦးရီးေတာ္ စစ္သူႀကီးဆီမွာ ေန,ေနရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တစ္ေန႔မွာ ဟူးရားပညာရွိေတြက “ဝသဘအမည္ရွိတဲ့သူဟာ မင္းျဖစ္လိမ့္မယ္”လို႔ ေဟာေျပာ လာၾကပါတယ္။ ဒီစကားၾကားရေတာ့ လက္ရွိ္မင္းလုပ္ေနတဲ့ ယသဠာလကမင္းက သီဟိုဠ္ကၽြန္းမွာ ဝသဘအမည္ရတဲ့သူ အားလံုးကို သတ္ေစလို႔ မိန္႔ပါတယ္။ ဒီေတာ့ စစ္သူႀကီးက သူ႔ဆီမွာေနတဲ့ ဝသဘကို မင္းဆီအပ္ဖို႔ မယားလုပ္သူကို ေျပာပါတယ္။ ရာထူးတုိးခ်င္တာလည္း ပါမွာပါ။ နံနက္ေစာေစာေရာက္ေတာ့ စစ္သူႀကီးက ဝသဘကို အသာေခၚၿပီး မင္းနန္းေတာ္ကို ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဝသဘကို သတ္ဖို႔ေခၚသြားၿပီဆိုတာ သိထားတဲ့ စစ္သူႀကီးရဲ႕မယားက ကြမ္းအလြန္ႀကိဳက္တဲ့ စစ္သူႀကီးအတြက္ ထံုးမပါတဲ့ ကြမ္းကို ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။

စစ္သူႀကီး မင္းနန္းေတာ္ တံခါးဝေရာက္လို႔ ကြမ္းစားမယ္လည္းလုပ္ေရာ ထံုးမပါတာ ေတြ႔တာနဲ႔ ဝသဘကို အိမ္ျပန္ၿပီး ထံုးယူေစပါတယ္။ ဝသဘက အိမ္ေရာက္ေတာ့ စစ္သူႀကီးရဲ႕မယားက သူႀကံစည္တဲ့အတုိင္း ျဖစ္လာလို႔ ဝမ္းသာအားရနဲ႔ပဲ “ဝသဘ၊ သင့္ဦးႀကီးက သင့္ကို မင္းႀကီးဆီအပ္ၿပီးသတ္မွာ၊ ေရာ့ အသျပာတစ္ေထာင္ယူၿပီး လြတ္ရာကို ေျပးေပေတာ့”ဆိုၿပီး ေျပးခုိင္းလိုက္ပါတယ္။ ဝသဘလည္း မင္းနဲ႔ေဝးတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ပုန္းေနပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ေတြကလည္း သူ႔ကုိၾကည့္ရႈထားၾကပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ေနရင္း တစ္ေန႔မွာ ပညာရွိ လူႏူတစ္ေယာက္က ဝသဘရဲ႕ ဇာတာကိုၾကည့္ၿပီး “သင္မင္းျဖစ္လိမ့္မယ္” လို႔ ေဟာလိုက္ပါတယ္။ ဒီစကားၾကားရေတာ့ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာနဲ႔ပဲ သတၱိရွိတဲ့ ေယာက္်ားေတြ စုရံံုးပါတယ္။ အေတာ္အတန္ စုမိေတာ့ “မုန႔္သည္မသားသည္ မုန္႔အနားက စ၍ စားရသည္”ဆိုတဲ့ ေရွးထံုးကို ႏွလံုးမူၿပီး ၿမိဳ႕စြန္ ရြာစြန္က စၿပီး သိမ္းပါတယ္။ လိုရင္းကို ေျပာရရင္ေတာ့ ေနာက္ဆုံုး ဝသဘ မင္းျဖစ္သြားတယ္ပဲ ဆုိပါေတာ့။

ဝသဘ မင္းျဖစ္လာေတာ့ ဟူးရားပညာရွိေတြကို ဆိတ္ကြယ္ရာေခၚၿပီး သူ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ မင္းျပဳရမလဲဆိုတာ တြက္ခုိင္းပါတယ္။ ဟူးရားပညာရွိေတြက တြက္ခ်က္ၿပီး “(၁၂)ႏွစ္ မင္းျပဳရမယ္”လို႔ ေဟာလိုက္ပါတယ္။ ဝသဘမင္းက ဟူးရားပညာရွိေတြကို အသျပာတစ္ေထာင္ေပးၿပီး ဒီအေၾကာင္း ဘယ္သူ႔မွ မေျပာနဲ႔ဆိုၿပီး ျပန္လႊတ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ရဟန္း၊ သံဃာေတြဆီ ခ်ည္းကပ္ၿပီး “အရွင္ဘုရားတို႔၊ မင္းသက္ ရွည္ရာရွည္ေၾကာင္း ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ရွိပါသလားဘုရား” လို႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

ဒီေတာ့ သံဃာေတြက- “ဝသဘမင္းျမတ္၊ ေရစစ္လွဴပါ၊ နာမက်န္းျဖစ္ေနတဲ့ ရဟန္းေတြကို ေဆးလွဴပါ၊ ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးေျမ႕ေနတဲ့ေက်ာင္းေဆာင္ ေစတီေဟာင္းေတြကို ျပဳျပင္ပါ၊ ငါးပါးသီလကို ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိမ္းပါ၊ ရွစ္ရက္ဥပုသ္ ဆယ့္ငါးရက္ဥပုသ္ေန႔ေတြမွာ ရွစ္ပါးသီလ ကိုးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းပါ။ ဒါဆုိ မင္းသက္ ရွည္လိမ့္မယ္”လို႔ မိန္႔လိုက္ပါတယ္။ ဝသဘမင္းလည္း ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ လမ္းညႊန္တဲ့အတုိင္း ျပဳပါတယ္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား မျပတ္ျပဳလုပ္ခဲ့လုိ႔ ဝသဘမင္းဟာ (၄၄)နွစ္ နန္းစံခဲ့ရတယ္။ ဝသဘမင္းဟာ သူရဲ႕အတိတ္ကံအရ နန္းသက္တမ္း (၁၂)နွစ္ပဲ ရွိခဲ့ေပမဲ့ အတိတ္ကံကုိ ပစၥဳပၸန္ဥာဏ္ဝီရိယနဲ႔ ျပဳျပင္လုိက္တဲ့ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးအဆက္ေၾကာင့္ (၄၄)နွစ္ နန္းစံခဲ့ရတာပါ။

ယင္းသို႔ ဉာဏ္ဝီရိယျဖင့္ ျပဳျပင္နည္းမ်ားကို “ေရစစ္,ေဆး,ေက်ာင္း၊ အေဟာင္းျပဳျပင္၊ ပဥၥင္,အ႒၊ သီလမည္သာ၊ ဤေျခာက္ျဖာလည္း၊ ဒီဃာယုက၊ ပုညေခၚရိုး၊ က်င့္တမ်ိဳးတည့္၊”ဟု မွတ္သားႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လူတုိင္းလူတိုင္း လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ရာထူးဌာနႏၱရႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကံဆိုးေနတဲ့အခ်ိန္က်ရင္ ဝသဘမင္းဝတၳဳကုိ အာရံုျပဳျပီး ဆုိးေနတဲ့ကံကုုိ ျပဳျပင္ယူၾကပါ။ ဘယ္ေလာက္ပဲဆုိးေနတဲ့ ကံျဖစ္ပါေစ ေန႔စဥ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ (၅)မ်ိဳးနဲ႔လည္း ျပဳျပင္ယူလုိ႔ ရပါတယ္။ ကုသိုလ္(၅)မ်ိဳးကေတာ့ ဒါနရယ္၊ သီလရယ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ရယ္၊ ေမတၱာရယ္၊ ဝိပႆနာရယ္ပါ။ ဒါနလုိ႔ဆုိရာမွာ ဘုရားတည္၊ ေက်ာင္းေဆာက္မွ အလွဴအတန္း ႀကီးႀကီးမားမား ျပဳလုပ္မွ မဟုတ္ပါဘူး၊ လမ္းေဘးမွာ ေတာင္းစားေနတဲ့ သူေတာင္းစားေလးေတြကုိ မုန္႔ဖုိးေပးလုိက္တာလဲ ဒါနပါပဲ၊ ငွက္ကေလးေတြကုိ အစာေကၽြးတာလည္း ဒါနပါပဲ။ သီလဆုိတာကေတာ့ ေလာကီထဲမွာ ရွင္သန္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္အတြက္ ငါးပါးသီလေလာက္ ေစာင့္ထိန္းနုိင္ရင္ ေတာ္ပါၿပီ။ ဂုဏ္ေတာ္ဆိုတာကေတာ့ ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးထဲက တစ္ပါးပါးကုိ ပါဠိေရာ အနက္ေရာ သိေအာင္လုပ္ျပီး ရြတ္ပြားေနရံုမွ်ျဖင့္ ဂုဏ္ေတာ္က ျပန္လည္ေစာင့္ေရွာက္မွာ အေသခ်ာပါပဲ။ ဥပမာ “အရဟံ - ပူေဇာ္အထူးကုိ ခံယူေတာ္မူထိုက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ အရဟံ - ကိေလသာကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ အရဟံ - ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္၌ပင္ မေကာင္းမႈကုိ မျပဳေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား” ဆုိျပီး စိတ္ထဲက ပြားမ်ားေနျခင္းကုိ ဆုိလုိပါတယ္။

ေမတၱာဆုိတာကေတာ့ ပြားမ်ားရတာပါ။ ေမတၱာပြားတဲ့ေနရာမွာ ပထမကိုယ့္အေပၚ ေက်းဇူးရွိတဲ့ ေက်းဇူးမ်ားတဲ့ လူပုဂၢဳိလ္အားလံုးကုိ တစ္ေယာက္ခ်င္း ကုန္ေအာင္ပြားပါ။ ၿပီးရင္နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္အားလံုးကုိ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ၊ အစစအရာရာ အဆင္ေျပပါေစေပါ့။

ဝိပႆနာကေတာ့ က်င့္ႀကံအားထုတ္ရတာပါ။ ကုိယ္အားထုတ္ဖူးတဲ့ နည္းအတိုင္း အားထုတ္က်င့္ၾကံ နုိင္ပါတယ္။ ကုသုိလ္(၅)မ်ိဳးကုိ ေန႔တိုင္းလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္မတုိ႔ ၾကိဳးစားၾကပါစုိ႔။ မနက္အိပ္ရာထၿပီဆုိတာနဲ႔ ကုိယ္လက္သန္႔စင္ျပီး ဘုရားခန္း အရင္၀င္လုိက္ပါ။ ဘုရားေသာက္ေတာ္ေရ ကပ္လိုက္ပါ။ ငါးပါးသီလ ခံယူလုိက္ပါ။ ျပီးရင္ဂုဏ္ေတာ္ကုိ ငါးမိနစ္၊ ေမတၱာကုိ ငါးမိနစ္၊ ဝိပႆနာကုိ ငါးမိနစ္ပြားပါ။ ဘဝတစ္ေန႔တာရဲ႕ အစကုိ ကုသုိလ္(၅)မ်ိဳးနဲ႔ စလုိက္တာဟာ အရမ္းကုိ တန္းဖုိးရွိစြာနဲ႔ ဘဝကုိ ျဖတ္သန္းလုိက္တာပါပဲ။ ဘုရားရွိခုိးၿပီးတာနဲ႔ အမွ်ေဝေပးလိုက္ပါ။ အရာအားလံုး ျငိမ္းခ်မ္းသြားမွာ အေသခ်ာပါပဲ။

ကၽြန္မတို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ရတာ ပထမဆံုး ကံေကာင္းျခင္းပါ။ ဒုတိယကံေကာင္းျခင္းကေတာ့ ဘာသာတရားကုိ အေျခခံၿပီး ေန႔စဥ္ေကာင္းမႈကုသုိလ္ လုပ္ခြင့္ရျခင္းပါပဲ။ အဲဒီလုိေကာင္းမႈကုသုိလ္ကုိ လြယ္ကူစြာ ျပဳခြင့္ရပါရဲ႕နဲ႔ မျပဳလုပ္မိခဲ့ရင္ေတာ့ အလင္းကုိ ျမင္ခြင့္ရပါရက္နဲ႔ အေမွာင္ထဲ တုိး၀င္ေနသလုိ ျဖစ္ေနမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ေဒသေရာက္ေရာက္ ဗုဒၶဘာဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီး ကံေကာင္းျခင္းေတြကုိ ထာဝစဥ္ပုိင္ဆုိင္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ ေန႔စဥ္ကုသုိလ္(၅)မ်ိဳးကုိ မျဖစ္မေနျပဳလုပ္ရင္း အတိတ္ကံကုိ ပစၥဳပၸန္ဉာဏ္ဝီရိယနဲ႔ ယွဥ္တြဲျပဳျပင္ရင္း ေပ်ာ္ရႊင္ေသာ ဘဝမ်ားကုိ ပုိင္ဆုိင္နိုင္ၾကပါေစရွင္။

လရိပ္ေလး(ေမာင္းမကန္)
(Jan 23, 2014)


တကၠသိုလ္ရဟန္းပ်ိဳဓမၼစာေစာင္ အတဲြ(၂) အမွတ္(၆) မွ

No comments:

Post a Comment